Estàs aquí: Inici > Destacats > Més de 300 farmacèutics es reuneixen per abordar el seu futur assistencial

Més de 300 farmacèutics es reuneixen per abordar el seu futur assistencial

4 juny 2014

Més de 300 farmacèutics, experts en salut pública i economia de la salut i representants de l’Administració es van congregar el 3 de juny en el marc de la 1a Jornada d’estratègia i accions per a la farmàcia 2014-2016, que va organitzar el Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya (CCFC) sota el lema “Ara o mai: fem créixer la farmàcia. Preparats per donar els serveis que la societat necessita?” per reflexionar sobre la necessitat de comptar amb evidències sobre l’efectivitat de l’actuació dels professionals farmacèutics i de què siguin serveis remunerats.

araomai-imatge_jornadaconsellDurant la inauguració de la Jornada, el Consell i la Conselleria de Salut van coincidir en la conveniència que la farmàcia ofereixi nous serveis de salut i tingui un paper més integrat en el sistema sanitari. En el panell inaugural, sota el títol “Treballar per una farmàcia amb futur”, els assistents a la Jornada –que van superar l’aforament previst inicialment- van poder escoltar i preguntar a Ash Soni, vice chair of the English Pharmacy Board Royal Pharmaceutical Society, sobre l’experiència de la farmàcia anglesa en la provisió de serveis, doncs en el seu cas arriben a suposar el 20% de l’activitat de la farmàcia.

La Jornada va finalitzar amb un taller pràctic en el que es van donar eines als farmacèutics assistents per poder valorar els serveis o activitats que es poden prestar en funció de cada farmàcia. Dins del taller, diferents farmacèutics van compartir la seva experiència detallant quins serveis farmacèutics ofereixen, quines altres activitats realitzen a les seves farmàcies i com ho fan.

Les conclusions de la Jornada es compartiran a través del web del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya www.ccfc.cat, juntament amb la gravació de les diferents taules per fer extensives les reflexions que han acollit a tots aquells que no han pogut assistir.

Veure Nota de premsa.

inauguraciojornada

Inauguració. D’esquerra a dreta: Joaquim Nolla, president de Col·legi de Farmacèutics de Tarragona, Josep Aiguabella, president del Col·legi de Farmacèutics de Lleida, Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya i del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Boi Ruiz, Conseller de Salut, Àlvar Net, president de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques, Rosa Sacrest, presidenta del Col·legi de Farmacèutics de Girona, i Pilar Gascón, secretària del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya.