Estàs aquí: Inici > Destacats > Més de 600 farmacèutics inscrits en la sessió formativa de la campanya #AtencióPell 2022

13 maig 2022

Més de 600 farmacèutics inscrits en la sessió formativa de la nova edició de la campanya #AtencióPell, tant presencialment com en línia, celebrada el passat 5 de maig al COFB.  Presentada i moderada per Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, la formació va comptar també amb la participació de Paqui Moreno, farmacèutica comunitària, membre del grup de treball de Dermatologia de SEFAC, i d’Alejandra Sandoval, dermatòloga a la Unitat de Fotobiologia i Unitat de Melanoma de l’Hospital Clínic de Barcelona.

D'esquerra a dreta: Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Alejandra Sandoval, dermatòloga a l'Hospital Clínic de Barcelona i Paqui Moreno, farmacèutica comunitària.
D’esquerra a dreta: Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Alejandra Sandoval, dermatòloga a l’Hospital Clínic de Barcelona i Paqui Moreno, farmacèutica comunitària.

Bons hàbits de protecció solar per a tothom

Alcalde va introduir la sessió anunciant que “la idea principal de la campanya #AtencióPell 2022 és fer educació sanitària a la població amb l’objectiu que adquireixin uns bons hàbits de protecció solar“. A partir del lema d’aquest any “La teva pell és única. La teva protecció solar també”, va explicar que “el que hem volgut fer és, no només centrar-nos en la població en general, sinó intentar donar des de l’oficina de farmàcia un missatge molt més específic cap a aquelles persones que, per la seva patologia o la situació especial que estiguin vivint, tenen unes necessitats més grans perquè la seva pell és més vulnerable a les radiacions“.

Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, exposant els objectius de la campanya #AtencióPell 2022

En conseqüencia “necessiten un consell diferent de l’habitual”, va indicar. En tot cas, va reiterar que “això no vol dir que deixem de voler protegir a tothom”. La vocal de Dermofarmàcia va recordar que aquesta campanya, iniciada el 2016, vol “continuar posant de manifest el rol assistencial del farmacèutic amb un consell molt més personalitzat que reforça el nostre paper“. Finalment, Alcalde va informar dels recursos que el Col·legi posarà a disposició dels farmacèutics participants, per tal d’ajudar-los a desenvolupar la campanya, així com les accions de comunicació previstes en diversos mitjans i suports.

Impulsant la col·laboració amb les associacions de pacients

La vocal de Dermofarmàcia va destacar com a novetat per a aquesta edició, la valuosa col·laboració d’associacions de pacients. S’hi han incorporat Acció Psoriasi, Asociación de Afectados por la Dermatitis Atópica, Associació contra el Càncer a Barcelona, Asociación de Afectados de Urticaria Crónica, Fundació Oncolliga i Federación Española de Enfermedades Raras (FEDER). Moltes d’elles van estar presents a l’acte.

Moltes de les associacions de pacients col·laboradores a la campanya #AtencióPell 2022 van voler ser-hi presents a la sessió formativa.

Alcalde va recordar que “aquestes persones amb patologies específiques tenen unes associacions darrere a les quals també volem donar visibilitat amb aquesta campanya“. Va posar en relleu que “són molt importants punts de trobada com aquests per empoderar-les i donar-les a conèixer entre pacients i farmacèutics”.

Com participar a #AtencióPell 2022?

La campanya #AtencióPell 2022, organitzada conjuntament amb l’Hospital Clínic de Barcelona, i patrocinada per La Roche Posay i Stada, començarà el pròxim 23 de maig amb motiu del Dia Mundial del Melanoma. Centenars de farmàcies ja s’han adherit a aquesta nova edició del projecte.

Aquest nombre d’oficines de farmàcia adherides continua creixent i encara és possible formar part d’#AtencióPell 2022 realitzant la formació específica a la web de col·legiats del COFB, accessible des d’aquest enllaç [exclusiu col·legiats].

Activitat organitzada conjuntament amb:

Amb el patrocini de:

Associacions de Pacients col·laboradores: