Estàs aquí: Inici > Destacats > Processos de venda: Consell actiu des de la farmàcia per satisfer les necessitats del client/pacient

21 novembre 2019

Durant els mesos d’octubre i novembre, han tingut lloc al Col·legi, les sessions presencials del curs “Processos de venda i consell actiu: les necessitats del client com a punt de partida”, organitzat conjuntament amb l’Asociación para el Autocuidado de la Salud (anefp)El programa,  plantejat com a una formació per a tot l’equip de l’oficina de farmàcia, té com a objectiu contribuir a la seva adaptació als nous models de relació amb els consumidors.

Un moment d'una de les sessions presencials de la formació “Processos de venda i consell actiu: les necessitats del client com a punt de partida”.

Un moment d’una de les sessions presencials de la formació “Processos de venda i consell actiu: les necessitats del client com a punt de partida”.

Què aporta el curs a l’alumne?

El curs dona un nou enfocament a l’abordatge dels actes de taulell que es desenvolupen en el dia a dia de l’oficina de farmàcia, endreçant i aportant mètode a la intervenció farmacèutica situant al client/pacient en el centre de l’activitat.  Anna Gil, farmacèutica, consultora i docent d’aquesta formació, explica que “els alumnes aconsegueixen entendre el procés de taulell d’una manera ordenada i aprenen a aplicar una metodologia concreta en totes i cadascuna de les situacions que es desenvolupen en la pràctica diària de la farmàcia”. Destaca que “és una formació eminentment pràctica, que es desenvolupa de manera molt dinàmica i els casos que es treballen surten dels mateixos alumnes i de les seves realitats viscudes en l’exercici de l’activitat professional diària”. Remarca que aquest fet “permet analitzar i treballar situacions reals que es donen en els taulells, fugint de marcs teòrics i aconseguint, per tant, una formació que s’ajusta perfectament a la realitat del seu dia a dia”.

Quines novetats incorpora?

Anna Gil, farmacèutica , consultora i docent d'aquesta formació, durant una de les seves exposicions.

Anna Gil, farmacèutica , consultora i docent d’aquesta formació, durant una de les seves exposicions.

Gil apunta a dues novetats importants en aquest curs formatiu. En primer lloc parla del format de treball, explicant que “les sessions de formació es desenvolupen en una aula, però es treballa com si  els alumnes estiguessin en una oficina de farmàcia. Això vol dir que es presenten situacions reals, es teatralitzen els casos viscuts pels alumnes, es treballa amb exemples pràctics generals i es resolen els dubtes que els hi han sorgit quan han començat a aplicar els coneixements apresos“.

L’altra novetat, segons comenta la docent, és “l’anàlisi de l’evolució dels indicadors que acompanya aquest curs i que, de manera anònima, es posen en comú en els tres webinars que es duen a terme en acabar les sessions presencials”. Finalment, la consultora ressalta que, “el fet d’incorporar una anàlisi numèrica de resultats dona rigor a la formació, permet avaluar l’esforç dels alumnes i certificar que, quan la farmàcia desenvolupa processos de venda d’alta qualitat basats en la detecció de les necessitats dels clients/pacients, els indicadors de venda augmenten“.

Pròxima edició el gener de 2020

Les persones interessades en aquesta formació i que no van poder assistir-hi a la que es va iniciar l’octubre de 2019, tindran una nova oportunitat el gener de 2020.

Com l’anterior, aquesta edició constarà d’una sessió teòrica (presencial), 4 sessions pràctiques (presencials) i 3 sessions Webinar. En total, 24 hores lectives que es distribuiran en:

• Una sessió teòrica presencial de 5 hores
  • Quatre sessions pràctiques presencials de 4 hores cadascuna, utilitzant la tècnica del role play o teatralització
  • Tres sessions d’1 hora -que es podran seguir de forma presencial o a distància mitjançant Webinar- per consolidar l’aprenentatge i aclarir dubtes relacionats amb l’aplicació de coneixements.

Més informació sobre dates, horaris i inscripcions aquí (exclusiu col·legiats).

Organitzat conjuntament amb: