Estàs aquí: Inici > Destacats > Pròtesis mamàries. Què hem de tenir en compte a la farmàcia?

Pròtesis mamàries. Què hem de tenir en compte a la farmàcia?

15 juny 2022

Recentment, el Col·legi va acollir un una nova edició del seminari sobre pròtesis mamàries. La formació va anar a càrrec d’Alicia Rastrollo, responsable de formació d’Anita Spain i va ser introduïda per Elena Palau Roig, vocal d’Ortopèdia del COFB.

El seminari, a càrrec d'Alicia Rastrollo, va alternar la part teòrica amb la part pràctica.
El seminari, a càrrec d’Alicia Rastrollo, va alternar la part teòrica amb la part pràctica.

L’objectiu de la jornada va ser obtenir una visió global sobre l’afectació del càncer de mama, els tipus d’intervencions quirúrgiques i pròtesis mamàries que requereix, els efectes secundaris de les seves teràpies i les solucions possibles, així com els productes exògens disponibles en el mercat, per tal de cobrir les necessitats de les dones mastectomitzades.

Consell acurat i personalitzat per a cada cas

Alícia Rastrollo va centrar la seva presentació en les diferents sèries de productes que poden facilitar la recuperació de la imatge corporal en postoperatori de pacients de càncer de mama, sigui per mastectomia o per cirurgia parcial conservadora. A més de mostrar les diferents pròtesis de mama, tant parcials com totals, també va compartir les solucions relacionades amb la prevenció del linfedema o les diferents propostes en l’àmbit de la cotilleria i la moda de bany protèsica.

Alicia Rastrollo, responsable de formació d Anita Spain, en un moment de la formació.

Aspectes com la correcta atenció a aquest tipus de pacient i d’altres relacionats amb l’espai dels emprovadors, també van ser tractats durant la jornada. Ja a la part més pràctica es va comptar amb la col·laboració i testimoni de dones mastectomitzades. Gràcies a la seva imprescindible ajuda , els assistents van poder aprendre a prendre mides correctament per tal de poder oferir un consell acurat i personalitzat per a cada cas.

La pacient mastectomatitzada a la farmàcia

La vocal d’Ortopèdia del COFB va recordar “l’alta prevalença de la malaltia”, alhora que també cada vegada “té un major índex de supervivència”. Com a conseqüència, “a les farmàcies ens trobarem moltes pacients que han patit una mastectomia i que necessiten el nostre consell”.

Elena Palau Roig, vocal d’Ortopèdia del COFB, va presentar la formació.

En aquest sentit, Palau va explicar que especialment en el cas de les dones “actualment disposem d’un ampli ventall de productes que poden ajudar-les a recuperar la seva aparença prèvia i sentir-se més segures amb elles mateixes”.

Amb el patrocini de: