Estàs aquí: Inici > Destacats > Sessió de presentació del programa Dermoexpert i conferència sobre noves tendències al sector de la cosmètica

27 setembre 2019

El passat 19 de setembre va tenir lloc al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona una sessió informativa del Programa Dermoexpert –que enguany iniciarà la seva III edició– pensada i dirigida a farmacèutics d’oficina de farmàcia, que pretén donar una formació integral de tot el que cal saber en relació a la dermofarmàcia, per tal de poder oferir un bon consell durant la pràctica clínica diària dels farmacèutics. En finalitzar el curs, els alumnes tindran els coneixements adients sobre productes, principis actius, assajos d’eficàcia així com de les principals patologies dermatològiques i dels consells que poden acompanyar una recomanació d’un producte dermofarmacèutic o bé la dispensació d’una prescripció mèdica.

D'esquerra a dreta: Ambra Orini, Marta Alcalde i Eulàlia Mateu.

D’esquerra a dreta: Ambra Orini, Marta Alcalde i Eulàlia Mateu.

Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, va exposar que “a les farmàcies, els pacients no només hi van a buscar consell quan tenen alguna malaltia sinó també quan volen tenir cura de la seva pell” per la qual cosa durant el Programa Dermoexpert es tractarà el consell dermofarmacèutic no només per patologia sinó també per pell sana i mucoses.

La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB també va exposar que “a banda dels coneixements pel que fa a productes i recomanacions també s’impartiran diverses sessions sobre com fer atractiva la farmàcia, com valorar l’assortiment de productes, la col·locació, les diferents estratègies de màrqueting off line i on line, etc.” En definitiva,”com convertir la nostra farmàcia en un referent en dermofarmàcia i com comunicar-nos amb els nostres clients”.

Lali Mateu, farmacèutica, màster en màrqueting per ESADE i directora del Programa Dermoexpert, va ser l’encarregada d’explicar com està estructurat el Màster.

Estructura del curs

El programa, fonamentalment pràctic, es divideix en 4 mòduls:

• Pell i cosmètica en què es presentaran els conceptes clau d’aquests termes.
  • Productes dermofarmacèutics, fent una especial atenció al coneixement i al correcte consell dels professionals als clients.
  • Màrqueting i gestió de categories en dermofarmàcia.
  • Projecte final, durant el qual, els participants hauran de resoldre casos pràctics de consultes sobre qüestions dermatològiques o vinculades a la cosmètica.

Inici del curs, informació i inscripcions: A confirmar properament.

Les tendències de la cosmètica del futur.

Finalment, Ambra Orini, sòcia i co-directora de The Beauty Makers (agència de màrqueting i comunicació especialitzada en el sector de la bellesa) va exposar quines són les tendències en el sector de la cosmètica. Va destacar que vivim en un món en canvi continu i en què la manera de pensar i de relacionar-se no és la mateixa que fa uns anys. Això, traslladat al món de la cosmètica, implica que allò que es busca d’un producte no sigui el mateix en un tipus de consumidor que en un altre. De fet, la co-directora de The Beauty Makers va anar desgranant com han canviat els hàbits del consumidor en funció de la generació (Baby boomers, Generació X, Generació Y i millennials, i Generació Z). I va apuntar que alguns dels hàbits de compra de la consumidora millennial són: comprar productes de bellesa i de cura personal des de diferents tipologies de botigues -sobretot abans d’un esdeveniment- o tenir en compte l’opinió de les influencers a l’hora de comprar un determinat producte.

L’impacte dels Millennials al mercat de la cosmètica

Un estudi elaborat a Itàlia per Euromonitor i “Centro Studi di Cosmetica” destaca la importància de la personalització i el fet que els millennials estan cansats de la uniformitat de la globalització i no només esperen sinó que exigeixen trobar-se amb una experiència de consum “única i personalitzada”.

Els productes més trendy són aquells que ofereixen solucions específiques i responen de manera efectiva als nous hàbits i a l’estil de vida d’aquesta generació.

Ambra Orini, en un moment de la conferència.

En definitiva, conèixer cap on van les tendències en un futur pròxim ens permetrà establir uns criteris a l’hora d’escollir un assortiment de productes o un altre i dissenyar uns espais sense perdre l’essència del que és una farmàcia, que ens permetin exposar de forma atractiva i, en definitiva, comunicar-nos de manera satisfactòria i efectiva amb els nostres clients. Finalment, Orini va apuntar algunes de les característiques del consumidor del futur: consciència mediambiental, consciència social, tecnologia integrada a la vida diària, intel·ligència digital i transparència.