Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Testimonis de 50 anys de farmàcia

Testimonis de 50 anys de farmàcia

17 octubre 2013

Els més veterans de la Diada del Farmacèutic, que es va celebrar el 8 d’octubre al Palau de la Música Catalana, van ser els que van complir 50 anys de col·legiació. Quatre d’aquests farmacèutics expliquen què ha estat per a ells tots aquests anys de professió.

cofb.131008-16-

Josep Maria Roca encara no s’ha jubilat perquè continua sent director tècnic d’un laboratori. Diu que la tecnologia i la informàtica és un dels punts que ha revolucionat la tasca del farmacèutic durant els últims anys i que “si no t’adaptes, no estàs en el món”. Ens va dir que estava molt content de poder celebrar els seus 50 anys de col·legiació amb la seva dona i uns amics farmacèutics que també el van voler acompanyar aquest dia en què rebia la insígnia d’or del Col·legi.

Isabel EspinosaIsabel Espinosa, de 72 anys,  destaca que s’emporta un record molt bo de la seva llarga experiència com a farmacèutica. “He estat vinculada a aquest món durant més de mitja vida i m’ha encantat”, diu Espinosa. Va escollir farmàcia perquè li permetia obtenir una visió àmplia de diferents temàtiques relacionades amb sanitat, i ha estat gràcies a ella que ha pogut acumular moltes anècdotes. “Tinc un llibre on apunto totes les situacions gracioses que he viscut a la farmàcia, i una d’elles va ser quan em van demanar un ‘Fernando’ en comptes del medicament Frenadol”, ens explica.

cofb.131008-24-Roman Lewkowycz és un farmacèutic molt vinculat al Col·legi ja que participa activament en la Comissió de Jubilats, que es reuneix cada dimecres a la seu col·legial. De la seva època com a farmacèutic li agradava sobretot el contacte directe amb el pacient a l’oficina de farmàcia. Diu que la professió “ha canviat per a bé” i destaca que ara hi ha molta més formació continuada que abans per poder actualitzar-se. Però es queixa de què no s’aprofiti més el coneixement del farmacèutic en Salut Pública. “El farmacèutic pot estalviar diners al sistema, això ja es va tractar a unes jornades que vam fer els farmacèutics a Castelldefels l’any 1978!”.

Isabel Reig2

Isabel Reig va estudiar farmàcia perquè a casa seva era tradició. “Va ser la professió del meu pare i del meu avi, i a mi també m’agradava”, explica. Especialitzada en el sector de la indústria farmacèutica, Reig fa un repàs de la seva trajectòria professional i afirma: “He viscut moments molt satisfactoris, i d’altres més difícils, però el balanç d’aquests 50 anys és positiu”.