Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Campanya ‘Petons per la psoriasi’ per sensibilitzar sobre la malaltia

Campanya ‘Petons per la psoriasi’ per sensibilitzar sobre la malaltia

27 octubre 2016
poster-campanya-petons-per-la-psoriasi_Página_1

Pòster de la campanya “Petons per la psorisi”

En el marc del Dia Mundial (29 d’octubre), Acció Psoriasi i Novartis donen tret de sortida a la iniciativa ‘Petons per la psoriasi’, una campanya de conscienciació social sobre l’impacte de la malaltia en la qualitat de vida dels pacients. A Barcelona, l’acció -que compta amb el suport del Col·legi gràcies a un conveni de col·laboració- es desenvolupa en la Facultat d’Economia i Empresarials de la UB, on els vianants poden visitar un punt informatiu sobre psoriasis i compartir fotografies sota el hashtag #besosporlapsoriasis. Tota la informació sobre la campanya es troba disponible en aquesta web.

La psoriasi és una patologia sistèmica amb afectació cutània que provoca inflamació de la pell i, ocasionalment, de les articulacions, i que afecta a més d’un milió de persones a Espanya, amb una prevalença del 2,3% de la població (dades d’Acció Psoriasi)

La campanya s’ha presentat en roda de premsa a la Facultat d’Economia i Empresarials de la Universitat de Barcelona (UB). Guillermo Bagaria, vocal del Col·legi, ha mostrat el suport del COFB a la iniciativa i ha explicat el paper del farmacèutic en psoriasi.

Bagaria, ha destacat el compromís dels farmacèutics amb la millora de la qualitat de vida dels pacients, tant a través del consell sanitari com traslladant la necessitat de fer un bon seguiment dels tractaments. “El farmacèutic és un professional sanitari proper i accessible, que pot donar recomanacions per garantir quelcom fonamentals: l’adherència als tractaments per tal que tinguin l’efecte buscat. A més d’aportar recomanacions higienico-dietètiques que contribueixin a espaiar els brots i millorar la qualitat de vida. Per a tot plegat, és bàsic el treball sinèrgic amb la resta d’agents sanitaris i associacions de pacients com Acció Psoriasi, amb qui ens uneix un conveni de col·laboració que ens ajuda a ser encara més sensibles a les seves necessitats”.

20161027_BesosporlaPsoriasisBCN

D’esquerra a dreta: Bagaria (COFB), Ribera (Hospital Sabadell), Ginés (Acció Psoriasi), Costa (Novartis) i Alfonso (Acció Psoriasi)

A la trobada també hi ha assistit Santiago Alfonso, director d’Acció Psoriasi; Montse Ginés, vicepresidenta d’Acció Psoriasi; el Dr. Miquel Ribera, dermatòleg de l’Hospital de Sabadell – Corporació Parc Taulí i assessor mèdic d’Acció Psoriasi, i la Dra. Àngels Costa, responsable de relacions amb pacients de l’Àrea d’Immunologia i Dermatologia de Novartis a Espanya.

La campanya també es desenvolupa a Madrid el 25 i 26 d’octubre a la Plaza de Ramón y Cajal, dins del Campus de la Ciudad Universitaria de la Universidad Complutense, i el dia 27 d’octubre a Sevilla, al Patio del Coronel de la Facultad de Derecho y Ciencias del Trabajo de la Universidad de Sevilla.

instagram-accio-psoriasis

Amb motiu del Dia Mundial de la Psoriasi (#WPD16) comparteix a les xarxes socials una foto amb el teu petó i el hashtag #besosporlapsoriasis. El teu petó pot fer molt! Ajuda a fer visible aquesta malaltia.

Instagram de la campanya

Vídeo de la campanya