Estàs aquí: Inici > Destacats > Nova conferència sobre els olis essencials, centrada en el seu ús en afeccions hivernals

2 abril 2024

El 28 de febrer el Col·legi de farmacèutics de Barcelona (COFB) va organitzar la conferència “Els olis essencials i el seu ús en afeccions hivernals”, amb el patrocini de Puressentiel. Els objectius de la sessió van ser repassar les propietats i característiques principals dels olis essencials, identificar les afeccions més freqüents i el seu maneig amb olis essencials i, conèixer l’ús i actuació farmacèutica enfront de la dispensació dels olis essencials en diferents situacions.

L’encarregada d’impartir la sessió va ser M. Luisa García Alonso, farmacèutica titular de Farmatocha (Carabanchel) i copropietària del laboratori Estudios Analíticos Aplicados a La Clínica, SL. La coordinació de la formació va anar a càrrec de Josep Allué, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.

El vocal de Planes Medicinals del COFB, Josep Allué, juntament amb la farmacèutica M. Luisa García, presentant la sessió.

Allué va iniciar la sessió destacant la importància dels olis essencials a la farmàcia “és un grup amb el qual podem treballar molt a la farmàcia comunitària, podem aconsellar i podem ajudar a resoldre problemes que ens trobem en el dia a dia a la farmàcia”. A continuació va donar pas a la farmacèutica M. Luisa García que va començar la conferència.

El primer punt del programa va ser una introducció als olis essencials, des de les seves característiques fins a l’extracció i, les propietats de les seves famílies bioquímiques. Per presentar aquest bloc la farmacèutica va afirmar “el primer és saber que és un oli essencial, com està compost i quines particularitats té. Conèixer aquesta amplitud en la seva naturalesa, ens podrà ajudar en moltes afeccions del nostre dia a dia”.

La farmacèutica M. Luisa García en un moment de la seva intervenció.

Pel que fa a les afeccions hivernals, García va parlar de les afeccions més comunes (refredat comú, grip, afeccions de gola i congestió nasal) i es van presentar les sinergies d’olis essencials específics per a cada situació.

L’últim bloc de la conferència es va dedicar a possibles casos que es podien trobar al taulell d’una oficina farmàcia i es van indicar diferents recomanacions i estratègies d’assessorament fent ús d’olis essencials amb exemples d’afeccions urinàries i ferides.

Amb el patrocini de: