Estàs aquí: Inici > Destacats > Publicada la memòria del COFB: quines van ser les accions més destacades l’any 2022?

7 novembre 2023

El 2022 va estar marcat per un fort repunt de la incidència de la COVID-19 a començaments d’any, tot i que també va ser l’any de l’arribada de la nova normalitat en un escenari postpandèmia i el moment d’emprendre i reprendre projectes, serveis i activitats.

En les següents pàgines de la Memòria del 2022 del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) es detallen les activitats més destacades de l’any. Us convidem a fer un repàs del 2022 a través de la Memòria del COFB i del timeline interactiu.

Cliqueu a la imatge per accedir a la Memòria del COFB 2022.

Accions més destacades del 2022

Com a temes principals, la Memòria recull els diferents projectes impulsats arran la COVID-19: la supervisió i notificació de positius dels tests d’antígens ràpids des de les farmàcies comunitàries; l’habilitació del circuit de dispensació del medicament antiviral Paxlovid per a la COVID-19; i el lliurament dels Medicaments Hospitalaris de Dispensació Ambulatòria (MHDA).

També es destaca l’aposta del sector farmacèutic i del Col·legi per aconseguir una farmàcia més digitalitzada amb projectes com Farmaserveis, “La meva cartera”, la prova pilot “Oficina de farmàcia lliure de papers” i l’activació de la interoperabilitat de la recepta electrònica europea. A la vegada que es detallen les diferents iniciatives impulsades per a la prevenció i detecció de la malaltia, com és el cas d’“Atenció Pell 2022” o l’estudi Derma-Risc. Pel que fa a l’apartat de formació, en la Memòria es repassen les diferents activitats formatives realitzades durant l’any, que han comptat amb més de 22.000 inscrits, i es destaca l’aposta del COFB i d’Àgora Sanitària pels nous formats i continguts.

Alhora, es posa en valor la creació del Portal de Tràmits, la renovació de la borsa de treball del COFB i com s’ha potenciat el vessant social de la farmàcia. Tots aquests temes, acompanyats de l’àmplia repercussió de la professió en els mitjans, el creixement a les xarxes socials i la creació de nous continguts digitals per als farmacèutics.

Finalment, el 2022 també ha estat marcat per la tornada a la presencialitat, que ha permès recuperar esdeveniments ja tradicionals en la història del Col·legi: Infarma i la Diada del Farmacèutic.

Timeline interactiu