Estàs aquí: Inici > Destacats > La nova Junta de Govern del COF de Barcelona pren possessió per al mandat 2024-2028

26 abril 2024

Els membres de la nova Junta de Govern del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) han pres possessió dels seus càrrecs per al mandat comprès entre el 2024 i el 2028, en un acte intern celebrat ahir, 25 d’abril, a la Sala d’Actes del Col·legi.

Presa de possessió de la nova Junta de Govern per al mandat 2024-2028.

El president del COFB, Jordi Casas, durant el seu discurs, ha posat en valor les fites assolides en el darrer mandat en el qual “hem posat en marxa els serveis professionals d’abast universal i útils al sistema sanitari, hem fomentat la col·laboració i comunicació entre nivells assistencials i entre professionals sanitaris, hem desenvolupat solucions tecnològiques de gran complexitat i el Col·legi ha aconseguit una rellevància institucional destacada”.

Tanmateix, el president del COFB ha assegurat que continuaran fomentant el creixement professional de tots els àmbits d’exercici “posicionant al farmacèutic com a agent sanitari de referència” i “buscant l’excel·lència a través d’una oferta formativa actual, de qualitat i adaptada a la realitat personal i laboral dels col·legiats i col·legiades”. Alhora, ha indicat que una de les línies estratègiques de la nova Junta serà “continuar accelerant el procés de digitalització” i ha destacat el lideratge de la professió per fomentar i construir el futur d’aquesta “a través de la renovació de la normativa farmacèutica per adaptar-la a la realitat actual”.

El president, Jordi Casas, en un moment del discurs.

En darrer lloc, Casas ha assenyalat que des del Col·legi, com a organització compromesa amb la societat i amb la salut de les persones, alinearà els objectius estratègics amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.

L’acte ha comptat amb Ana Clopés, directora de l’àrea del Medicament del Servei Català de la Salut (CatSalut), que ha reconegut la tasca diària dels farmacèutics i farmacèutiques, amb la qual demostren “eficàcia, eficiència i col·laboració amb altres professionals del sector salut”. Alhora, ha fet al·lusió als diferents reptes de futur que té el sistema sanitari, com ara “el binomi innovació i sostenibilitat, la fragilitat, cronicitat i complexitat que estem vivint degut a l’envelliment progressiu de la població i la transformació digital”.

Una nova Junta de Govern representativa del col·lectiu farmacèutic

La Junta de Govern, proclamada electa el passat 17 d’abril, encara aquest mandat 2024-2028 “amb il·lusió, amb fonaments sòlids, amb confiança, amb cohesió i amb un projecte clar que permetrà donar resposta als molts reptes que tenim davant nostre i que definiran el futur de la professió”, segons va descriure Casas. La nova Junta compta amb 22 farmacèutics i farmacèutiques dels diferents àmbits de la professió, un grup que, en paraules del president, “és molt representatiu del nostre col·lectiu, pel que fa a la diversitat d’edat, gènere, territori i àmbits de l’exercici professional”.

Les noves incorporacions s’han produït a les vocalies de número, Alimentació i Nutrició, Atenció Primària, Oficina de Farmàcia, Ortopèdia i Salut Pública. La relació completa dels càrrecs dels membres de la nova Junta és la següent:

Junta de Govern del COFB 2024-2028