Estàs aquí: Inici > Destacats > Jordi Casas, reelegit president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona

Jordi Casas, reelegit president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona

17 abril 2024

La candidatura encapçalada per Jordi Casas, amb 2.258 vots, ha guanyat les eleccions per a la renovació dels càrrecs de la Junta de Govern del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) durant el mandat 2024-2028.

Candidats a peu dret (d’esquerra a dreta): Jordi Magrinyà, Ma Victoria Martínez, Xavier Tejedor, David Conde, Meritxell Cortés, Oscar Llansó, Josep Allué, Marta Alcalde, Claudia Tresserra, Mercè Barau, Albert de Dalmases, Cristina Casajuana, Amèlia García-Miranda, Elena Palau i Cristina Morales. Candidats asseguts (d’esquerra a dreta): Davinia Comas, Miquel Recasens, Marta Gento, Jordi Casas, Núria Bosch, Lluís García i Ma Rosa Ballester.

Durant la jornada electoral, celebrada ahir 17 d’abril, es va comptar amb un total de 4.185 vots. La candidatura Farmacèutics Compromesos, presidida per Jordi Casas, ha obtingut 2.258 vots (53,95% del total) i la candidatura #avançaFARMA, encapçalada per Guillermo Bagaría, 1.650 vots (39,43% del total). Un total de 277 (6,62%) han estat en blanc.

A més, per primera vegada, s’ha fet ús de l’opció del vot remot electrònic amb 3.706 vots (88,55%), demostrant, d’aquesta manera, l’èxit d’aquest sistema de votació. El vot electrònic s’ha afegit als mètodes de vot tradicionals, de forma presencial i per correu postal certificat, que han sumat 479 vots (11,45%).

A les darreres eleccions, celebrades el 2008, es van emetre un total de 1.108 vots.

Renovació de la Junta de Govern cada 4 anys

Cada 4 anys es convoquen eleccions al COFB per renovar els càrrecs de la Junta de Govern. No obstant això, des de l’any 2008 els farmacèutics i farmacèutiques no havien anat a les urnes perquè en cada renovació reglamentària de la Junta només s’havia presentat una candidatura, quedant proclamada directament.

La campanya electoral d’enguany es va iniciar el passat 13 de març de 2024 i ha culminat avui, 17 d’abril, amb la celebració de la jornada electoral en la qual 9.304 col·legiats i col·legiades estaven cridats a participar. La mesa electoral es va escollir per sorteig entre els col·legiats/des i els seus membres -president, un secretari i quatre vocals-, han estat els encarregats de presidir, supervisar i dur a terme l’escrutini dels vots.

Membres de la candidatura encapçalada per Jordi Casas

La candidatura encapçalada per Jordi Casas està formada per 22 professionals de l’àmbit farmacèutic. La relació de noms i càrrecs és la següent: