Estàs aquí: Inici > Destacats > ‘Infarma Madrid 2024’ supera les previsions més optimistes d’assistència i participació

22 març 2024

Infarma Madrid 2024 ha superat amb escreix les previsions més optimistes que tots teníem. Estem, sense lloc a dubte, davant l’Infarma més multitudinari, de més assistència i de major participació de la història”. Així va definir Manuel Martínez del Peral, president d’Infarma Madrid 2024 i del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Madrid (COFM), la qual cosa ha estat aquesta edició del Congrés Europeu de Farmàcia i Saló de Medicaments i Parafarmàcia, organitzat pels Col·legis de Farmacèutics de Madrid i Barcelona (COFB) i CloserStill en el recinte d’IFEMA, del 19 al 21 de març.

Membres del Comitè Organitzador i Científic d'Infarma Madrid 2024.
Membres del Comitè Organitzador i Científic d’Infarma Madrid 2024.

El president del COFM va subratllar a la clausura el caràcter col·laboratiu i d’avantguarda que té aquest fòrum, construït sobre l’eix Madrid-Barcelona amb el múscul d’una empresa com CloserStill. “La farmàcia espanyola necessita un Infarma que cada any posi sobre la taula les respostes que els farmacèutics podem donar als grans desafiaments socials i sanitaris de l’actualitat, perquè la societat necessita dels farmacèutics com a part de la solució a aquests desafiaments”, va afirmar.

En aquest sentit, va destacar el valor d’Infarma com a espai de trobada per estrènyer la col·laboració entre els farmacèutics, la indústria, la distribució i les companyies de serveis amb l’objectiu comú de reforçar la cura de la salut i la qualitat de vida de les persones.

Martínez del Peral va lliurar durant la clausura el testimoni a Jordi Casas, president del COFB i vicepresident del congrés, per a l’organització d’Infarma Barcelona 2025, que se celebrarà del 25 al 27 de març del pròxim any.

Manuel Martínez del Peral lliurant el testimoni d'Infarma a Jordi Casas.
Manuel Martínez del Peral lliurant el testimoni d’Infarma a Jordi Casas.

Casas va destacar que aquesta edició “ha estat un èxit absolut” i que ha permès que Infarma “continuï sent el punt de referència global del sector”. Al costat d’això, va confirmar el compromís de començar a treballar “des d’avui” per a donar forma a Infarma 2025 a Barcelona i aconseguir que aquesta trobada continuï creixent i millorant.

Agustín Torres, president de CloserStill, va reiterar el “gran èxit” aconseguit en aquesta edició: “Ha estat un honor ser testimoni de l’impressionant creixement i dels assoliments aconseguits durant aquests dies. Infarma 2024 ha superat totes les nostres expectatives amb una assistència que ha superat amb escreix els objectius que ens havíem marcat”.

Les xifres aconseguides al tancament de l’esdeveniment evidencien bé aquest èxit, ja que s’ha comptat amb una superfície de 32.000 metres quadrats i amb una assistència de més de 25.400 visitants únics/dia (un 24% més que a Infarma Madrid 2022), 300 expositors, una mica més de 4.000 congressistes i més de 1.000 marques representades.

José Manuel Becerra, director del congrés de Infarma Madrid 2024 i vocal de Titulars d’Oficina de Farmàcia del COFM, va exposar les conclusions aconseguides en aquests tres dies de trobada i va destacar el compromís de complir amb un lema tan “ambiciós” com el triat per a enguany, “Posa la teva farmàcia a l’avantguarda”, ja que buscava reflectir l’aposta d’aquesta edició amb la innovació, la participació activa i l’aportació d’idees, experiències i solucions perquè la farmàcia i la professió farmacèutica estiguin millor preparades davant els grans reptes del present i del futur, tant des del punt de vista assistencial com científic i empresarial. “Crec, honestament, que hem superat els objectius proposats”, va ressaltar.

Alt nivell de les comunicacions científiques

També durant l’acte de clausura es van lliurar els premis a les millors comunicacions científiques presentades al congrés. La relació de guardons la va donar Rafael Areñas, coordinador científic d’aquesta edició i vicepresident 3r del COFM, qui va destacar el “nivell altíssim” de tots els treballs (166 pòsters admesos d’un total de 201 presentats).

Guardonats en els premis a les comunicacions científiques

Finalment, d’una relació final de 15 comunicacions, les tres guardonades van ser:

Recaptació benèfica de ‘Infarma Solidari’

L’edició d’Infarma Madrid 2024 també va tenir la seva part de compromís social a través d’Infarma Solidari, que va celebrar un concert benèfic mitjançant el qual es van recaptar 25.540 euros, destinats a donar suport a un projecte liderat per la Fundación El Alto de capacitació tècnica d’alumnes de Farmàcia a la Universidad de Makerere i la millora dels serveis de Farmàcia a l’Hospital de Saint Joseph, de Kitgum, a Uganda.