Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Diada del Farmacèutic: homenatge a la professió

Diada del Farmacèutic: homenatge a la professió

10 octubre 2014

cofb.141009-a5Els farmacèutics són l’agent de salut que la societat i el sistema sanitari necessiten per millorar l’atenció al pacient i els resultats de salut”. Són paraules del president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases, durant la celebració de la Diada del Farmacèutic 2014, que va tenir lloc la nit del 9 d’octubre al Palau de la Música de Barcelona. Malgrat la difícil situació que afronta la farmàcia catalana degut als retards en el pagament, es va destacar que la professió ha de continuar evolucionant cap a un model centrat en les necessitats del pacient.

Més d’un miler de farmacèutics van assistir a aquesta cita que s’ha convertit en un punt de trobada anual de la professió en què un dels principals objectius és homenatjar als farmacèutics que compleixen un quart i mig segle de col·legiació. Els 138 que estan col·legiats des de fa 25 anys van rebre una insígnia de plata, i als 24 que van complir 50 anys se’ls va entregar la insígnia d’or. Amb aquest acte simbòlic es va voler reconèixer el valor que han aportat durant tots aquests anys i la professió que han lliurat als que han de venir després a agafar el relleu.

cofb.141009-a3

Un fet destacat de la Diada d’enguany és que, de manera excepcional, també es va entregar una insígnia d’or a l’ex president del Col·legi de Farmacèutics de Madrid, Alberto García Romero, com a mostra d’agraïment de la seva trajectòria i per fer possible la col·laboració entre els Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid per crear la plataforma de formació online Àgora Sanitària, que ja ha superat les 25.000 inscripcions, i la celebració anual del Congrés i la mostra d’Infarma, alternant les seus de Madrid i Barcelona, sent un dels actes més importants i multitudinaris de la farmàcia.

Diplomes a la investigació

Durant la Diada del Farmacèutic 2014 es van atorgar també els diplomes acreditatius als autors de les Beques col·legials 2013-2014. Els projectes de recerca becats es van dedicar a l’optimització del tractament per a la malaltia inflamatòria intestinal, d’una banda, i a l’avaluació de l’estabilitat de l’hemoglobina en els tests de sang oculta en femta immunològics dins del programa de cribratge de càncer de còlon, de l’altra.

Un comentari

1. Pasqual Balañá Vives

Molt agraits al COFB, haber pogut Gaudir amb tota la familia de la diada, gràcies