Estàs aquí: Inici > Destacats > El COFB celebra el seu 125è aniversari impulsant la professió a una edició especial de la Diada del Farmacèutic

15 setembre 2023

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) ha commemorat el seu 125è aniversari impulsant la professió farmacèutica a una edició especial de la Diada del Farmacèutic, que va tenir lloc ahir, 14 de setembre, en els jardins del recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona. En el marc d’aquest acte, el Col·legi ha homenatjat als més de 200 farmacèutics i farmacèutiques que compleixen 25 anys de col·legiació, com a reconeixement a la seva professionalitat, expertesa i dedicació; i ha donat la benvinguda als més de 300 farmacèutics i farmacèutiques que s’han col·legiat recentment.

El president del COFB, Jordi Casas, durant la Diada del Farmacèutic.

“Sou testimonis i partícips de l’evolució de la professió farmacèutica. Una evolució constant que sempre ha posat al centre el benestar de les persones, avançant cada cop més cap a una farmàcia més assistencial”, va destacar Jordi Casas, president del COFB, adreçant-se als professionals farmacèutics que fa un quart de segle que es van col·legiar. I també va dedicar unes paraules als recents col·legiats i col·legiades: “El Col·legi és casa vostra i esperem que trobeu tot allò que necessiteu per exercir la professió amb l’excel·lència que sempre ens ha caracteritzat”.

Tres grans reptes dels darrers 25 anys

Durant el discurs, el president del COFB va recordar tres grans reptes que han marcat la professió farmacèutica durant els darrers 25 anys: la digitalització, la crisi econòmica i, el més recent, la pandèmia de la COVID-19. Precisament, els farmacèutics i farmacèutiques van contribuir en el control de la pandèmia reduint la tensió assistencial amb els cribratges de la COVID-19 i la notificació de positius dels tests realitzats al domicili, entre altres. Per tot això, Casas va agrair “l’actitud de resiliència i superació de tots els farmacèutics i farmacèutics homenatjats”.

125è aniversari del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona

La celebració de la Diada del Farmacèutic 2023 s’ha emmarcat en el conjunt d’actes i activitats que el Col·legi està organitzant per a la commemoració del seu 125è aniversari. En aquest sentit, Casas va destacar l’impuls en la professió farmacèutica dels darrers 125 anys: “Portem 125 anys impulsant la professió farmacèutica on hem donat resposta als diferents reptes mantenint intacta la nostra raó de ser: el compromís amb la salut de les persones”.

Els jardins del recinte modernista de l'Hospital de Sant Pau amb motiu de la celebració de la Diada del Farmacèutic.
Els jardins del recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau amb motiu de la celebració de la Diada del Farmacèutic.

El proper 5 d’octubre, el Palau de la Música acollirà una nova edició de la Diada del Farmacèutic, en aquesta ocasió, per homenatjar als farmacèutics i farmacèutiques que compleixen 50 i 75 anys de professió i continuar celebrant els 125 anys del COFB.