Estàs aquí: Inici > Destacats > Els farmacèutics catalans cobraran al juliol la meitat del deute

Els farmacèutics catalans cobraran al juliol la meitat del deute

18 juny 2014

Els farmacèutics catalans, a qui l’Administració deu 228,7 milions d’euros (factures dels medicaments dispensats al març i abril d’aquest any), cobraran a principis de juliol la meitat del deute a través del Fons de Liquiditat Autonòmic extraordinari (FLA) aprovat pel Govern espanyol. La factura pendent s’abonarà amb un proper FLA, previst per a finals d’any o principis de l’any que ve.

cofb.131107-a13

El pasat 7 de novembre els farmacèutics es van concentrar davant la Delegació del Govern. Reclamaven que el Consell de Ministres acordés la liquidació immediata dels deutes pendents inclosos en el Pla ICO proveïdors

És una bona notícia, però insuficient” va confirmar el president del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya, Jordi de Dalmases, acompanyat pel president de la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC), Antoni Torres, després de reunir-se ahir a la Delegació de Govern amb el Secretari d’Estat d’Administracions Públiques, Antonio Beteta, la Secretària General de Coordinació Autonòmica i Local del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, Rosana Navarro, i la Delegada del Govern a Catalunya, Mª Llanos de Luna.

Aquest és l’escenari de pagaments que es presenta per als farmacèutics catalans:

• Beteta ha confirmat que transferirà a Catalunya els 912 milions d’euros d’un total de 3.000 per a tot l’Estat, provinents de l’ampliació del FLA, que es destinaran a fer front a la relació de factures pendents presentada per la Generalitat i acceptada pel Govern Central. El procediment de pagament és el següent: la Generalitat presenta factures al Ministeri, el Ministeri les aprova i paga directament als proveïdors.
  • El proper 2 de juliol els farmacèutics cobraran les factures corresponents als mesos de març i abril, el que representa una reducció de 30 dies d’endarreriment sobre els 55 actuals. Queden a l’espera que els confirmin per escrit, per part del Departament d’Economia i Coneixement, aquests dos pagaments i la recuperació dels 25 dies restants.
  • També s’ha anunciat que hi ha aprovada una segona ampliació del FLA per a finals d’aquest any o principis de l’any vinent per fer front a la factura mensual que quedarà pendent.
  • Per al mes de juliol i la resta de mesos de 2014, la Generalitat seguirà pagant amb el FLA 2014.