Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > La farmàcia es reuneix per debatre sobre innovació professional en benefici del pacient

25 octubre 2016

logo_jornada_2016En quins àmbits poden innovar els farmacèutics en benefici del pacient? Què poden fer aquests professionals per millorar la salut juntament a la resta de professionals sanitaris? I en quins camps de la farmàcia ja s’està treballant amb aquest objectiu? Són algunes de les preguntes a les quals donarà resposta la 2a Jornada d’Estratègia i Accions per a la farmàcia 2016-2018 que, organitzada pel Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC), tindrà lloc el proper 15 de novembre a l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Serveis professionals a la farmàcia: què s’està fent?

Sota el lema “Innovació professional en benefici del pacient”, la Jornada acollirà una sèrie de taules rodones amb l’objectiu de “posar sobre la taula què s’està fent en relació als serveis que ofereix la farmàcia al pacient d’acord amb el Pla de Salut –el document estratègic de la sanitat catalana-, debatre i definir fins a on es vol arribar, treballant amb l’objectiu comú de contribuir a millorar la salut dels pacients”, explica Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya.

Aquest és el cas, per exemple, del panell inaugural “Els serveis d’atenció farmacèutica: on som, on volem ser i què estem fent per aconseguir-ho”, en què es donaran dades sobre com han evolucionat els serveis que ofereix la farmàcia des de la 1a Jornada del CCFC –que va tenir lloc al 2014- i es presentaran les línies que s’estan seguint a països de l’entorn europeu i internacional.

També es concretarà què fa que un servei funcioni al primer panell d’experts, en què s’exposaran els punts forts i febles dels projectes que s’han engegat, com la xarxa de Farmàcies Sentinelles, el Projecte d’Atenció Farmacèutica a pacients crònics complexos i la Detecció del risc cardiovascular. Pel que fa al segon panell d’experts, es respondrà a la pregunta de qui posa el preu dels serveis i quins conceptes clau s’han de tenir en compte en l’oferta i la demanda.

jornada-consell-programaHealthy living pharmacies i el paper de la tecnologia, les dues conferències de la Jornada

Les Healthy living pharmacies seran presents a la Jornada a través d’una conferència en què s’explicarà què fa aquesta xarxa de farmàcies del Regne Unit en matèria de promoció de la salut i prevenció de la malaltia. D’altra banda, es debatrà sobre el paper imprescindible de la tecnologia en la gestió eficient dels serveis ila importància d’implementar les TIC.

Més de 300 farmacèutics van participar a la 1a Jornada del Consell

La 1a Jornada d’Estratègia i Accions per a la farmàcia 2014-2016 organitzada pel Consell va tenir lloc al juny de 2014 i va comptar amb la participació de més de 300 farmacèutics. Durant la trobada, el CCFC i el Departament de Salut van coincidir en la conveniència que la farmàcia oferís nous serveis de salut i tingués un paper més integrat en el sistema sanitari, i també es va reflexionar sobre la necessitat de comptar amb evidències sobre l’efectivitat de l’actuació dels farmacèutics i que els serveis fossin remunerats.

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (també es pot consultar a la Sala de Premsa del web institucional)