Estàs aquí: Inici > Destacats > Abril: Les taules d’Infarma sobre l’ús terapèutic del cànnabis i l’envelliment saludable, i el cicle formatiu del COFB ‘Els matins PROA’, temes més destacats als mitjans

18 maig 2022

Infarma Madrid 2022

L’ús terapèutic del cànnabis

El passat 5 d’abril, des de l’organització d’Infarma es va enviar una nota de premsa sobre una de les taules que va tenir lloc en el marc del Congrés: “Ús terapèutic del cànnabis. Reivindicació social vs. impacte de salut”. Guillermo Bagaría, vocal d’Oficina de Farmàcia i responsable d’Atenció Farmacèutica del COFB, va ser l’encarregat de moderar aquesta taula, on també hi va participar Josep Allué, vocal de Plantes Medicinals del COFB. Diferents experts van coincidir en la necessitat d’avançar per facilitar recursos sanitaris i terapèutics amb evidència científica a la població que els pugui requerir, una conclusió que van recollir els següents mitjans: Revista Acofar, Europa Press, Crónica Global, Diario Economía, Siglo XXI, i Revista Negocios.

El paper de la nutrició en l’envelliment saludable i la mobilitat

Una altra de les notes de premsa que Infarma va enviar va ser sobre la taula “Com la nutrició et pot ajudar en l’envelliment saludable i la mobilitat?“, en el marc de la qual es va presentar la II edició de la “Campanya per a la promoció de l’envelliment saludable” d’Àgora Sanitària. Els mitjans que es van fer ressò d’aquesta sessió, moderada per Anna Bach-Faig, vocal d’Alimentació i Nutrició del COFB, van ser els següents: Revista Acofar, Diariofarma, Europa Press, La Voz Libre, Pharma Market, imFarmacias.

Cicle formatiu del COFB “Els matins PROA

El passat 27 d’abril, des del Col·legi es va enviar una nota de premsa sobre “Els matins PROA“, un cicle formatiu centrat en els Programes d’Optimització d’Antimicrobians (PROA), amb l’objectiu de donar més eines als farmacèutics/es de l’àmbit hospitalari per familiaritzar-se amb aquests programes PROA, conèixer les diferents estratègies per millorar l’administració dels antimicrobians, fer un ús correcte d’aquests en situacions especials, i conèixer el maneig de les interaccions farmacològiques amb altres medicaments concomitants. La formació, que va comptar amb el patrocini de Menarini, va estar coordinada pel vocal d’Hospitals del COFB, David Conde, i la presidenta de la SCFC, Edurne Fernández . Diferents mitjans de la premsa especialitzada van recollir la nota de premsa: Diariofarma, Farmaventas, imFarmacias, PM Farma i Revista Acofar.

Abordatge del son i les seves implicacions en la salut

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona i AdSalutem van impulsar el curs “Abordatge del son i les seves implicacions en la salut”, amb el patrocini de ResMed, tal com s’informava en la nota de premsa enviada el 6 d’abril des del COFB. Van recollir-la Diariofarma, imFarmacias, Revista Acofar, PMFarma i Pharma Market. La formació, que havia de començar el 25 d’abril i tenia com a objectiu promoure des de la farmàcia hàbits de son i estils de vida saludables en diferents àmbits i grups de la població, finalment es va posposar per a més endavant.

El COFB com a font d’informació

La dispensació de Paxlovid a través de les farmàcies comunitàries

Catalunya és una de les comunitats autònomes que dispensa, a través de les farmàcies comunitàries, el medicament contra la COVID-19 anomenat Paxlovid. Tal com es va informar des del COFB a Diario Médico, “aquest circuit continua posant en valor la tasca assistencial del farmacèutic comunitari i dels magatzems de distribució en la custòdia, distribució i dispensació de medicació, evidenciada ja en altres projectes duts a terme amb l’administració sanitària catalana, així com la distribució geogràfica i la capil·laritat de la xarxa de farmàcies per facilitar l’accés dels medicaments a la població”. D’aquesta novetat també es va fer ressò El Mundo, a la seva versió en paper.

Mencions al COFB

Iniciatives per a un ús racional dels medicaments

Diario Médico va fer un reportatge sobre l‘ús racional dels medicaments, en el marc del qual va fer menció a diferents iniciatives impulsades pel CatSalut, conjuntament al Departament de Salut, el Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya (CCFC) i els col·legis farmacèutics provincials. Els projectes que es van destacar van ser els programes de dispensacions elevades, primeres dispensacions i educació sanitària per al bon ús dels medicaments (PESBUM).

Jornada SEFAC sobre SPD

Durant la Jornada Nacional sobre SPD que va organitzar la Societat Espanyola de Farmàcia Clínica, Familiar i Comunitària (SEFAC) a Madrid amb més de 150 assistents, es va posar en evidència que els Sistemes Personalitzats de Dosificació (SPD) poden jugar un paper essencial per millorar l’adherència terapèutica de pacients crònics i polimedicats, tal com informava El Farmacéutico. Guillermo Bagaría, vocal d’Oficina de Farmàcia i responsable de d’Atenció Farmacèutica del COFB, va participar en una sessió, on va parlar sobre experiències de col·laboració amb l’Administració en la implantació del servei d’SPD.