Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Acaba la tretzena edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF)

Acaba la tretzena edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF)

21 juny 2018

El passat 5 de juny es va celebrar al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) la cloenda de la tretzena edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF). L’acte de clausura va comptar amb la presència de Jordi De Dalmases, president del COFB;  Joan Carles Serra, director del Màster; Cristina Rodríguez, cap del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB i co-coordinadora del Màster; i Mònica Gallach, co-coordinadora del Màster.

Mònica Gallach, Crisitna Rodríguez, Jordi De Dalmases i Joan Carles Serra.

Mònica Gallach, Cristina Rodríguez, Jordi De Dalmases i Joan Carles Serra.

“Iniciatives com el MGOF ens fan sentir útils i permeten diferenciar el farmacèutic”

Abans de fer l’entrega dels diplomes als alumnes, De Dalmases els va adreçar unes paraules en què va destacar que des del COFB “és una satisfacció tenir una iniciativa com el MGOF i la resta de programes formatius que oferim, com el Programa Dermoexpert o el Màster d’Ortopèdia,  perquè ens fan sentir útils, permeten diferenciar el farmacèutic i ens omplen de contingut com a professió”.

També va remarcar que els farmacèutics “hem de continuar demostrant la utilitat, l’eficiència i que la nostra tasca afavoreix la salut de la població”. D’altra banda, va parlar d’un dels projectes de futur del COFB, el registre de l’activitat professional, que persegueix crear un “núvol farmacèutic” encaminat a “la millora de la salut dels ciutadans”. “La xarxa ens fa grans a tots i ens dóna possibilitats de fer el que no podríem fer individualment”, va afegir.

MGOF, formació composta per tres mòduls

El Màster de Gestió d’Oficina de Farmàcia (MGOF) es compon de tres mòduls que els alumnes poden cursar separadament: Finances i fiscalitat, Gestió de persones i Màrqueting. L’enfocament s’orienta a la pràctica i incorpora exemples, exercicis, casos i altres recursos perquè l’aplicació dels coneixements adquirits sigui immediata. A més, al llarg del programa, l’alumne realitza  un pla de màrqueting, tutoritzat pel director del Màster.

El MGOF va dirigit a titulars de farmàcia comunitària o a graduats en farmàcia que, en un termini curt, seran titulars. Per això, els objectius principals de la formació impliquen proporcionar una visió global de la direcció i la gestió d’empreses; desenvolupar capacitats directives per liderar l’equip de col·laboradors; i adquirir les habilitats per actuar com a responsable d’una farmàcia, que té unes característiques que la regulen i la fan diferent de la resta.

Alumnes del MGOF a l'acte de cloenda, junt amb el President del COFB i membres de l'organització del màster.

Alumnes del MGOF a l’acte de cloenda, junt amb el President del COFB i membres de l’organització del màster.

La visió dels estudiants

Segons Joëlle Font, una de les alumnes de la tretzena edició del Màster provinent de l’àmbit de la indústria farmacèutica, “l’avantatge que et proporciona el MGOF és que pots fer una foto de la situació de la farmàcia, saber cap on vols anar i aplicar el que has après per fer-ho”. D’altra banda, José Manuel Segarra, un altre dels alumnes, que ve del món universitari i és membre de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Farmacèutics Castelló, també va destacar els nous coneixements que li ha aportat la formació: “El Màster et dóna la possibilitat de comprendre com està treballant el sector i d’adonar-te d’on estàs i del que pots fer per canviar”. Tots dos esperen “poder aplicar tots els coneixements adquirits” i que la formació els serveixi per “ordenar les idees” que tenien del camp de la gestió.

Sessió informativa de la pròxima edició: 12 de juliol

El pròxim 12 de juliol tindrà lloc la sessió informativa de la XIV edició del Màster. Durant l’acte, l’equip organitzatiu explicarà en què consisteix i resoldrà tots els possibles dubtes dels futurs alumnes. La sessió s’iniciarà a les 14 hores al COFB i els interessats poden inscriure’s fins al mateix dia 12 a través de la intranet col·legial.