Estàs aquí: Inici > Destacats > Anunciats els resultats de la convocatòria 2019-2020 de beques i premis del Col·legi

21 agost 2019

En la sessió del dia 4 de juliol, la Junta de Govern del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona va aprovar l’acord del tribunal de beques i premis que resol la convocatòria 2019-20.

Aquesta convocatòria inclou les beques professionals i les quatre categories de premis: projecte de millora de la qualitat assistencial, iniciativa en xarxes socials i noves tecnologies, article publicat a la revista Circular Farmacèutica, treball de fi de grau.

Resolució de la convocatòria 2019-2020 de beques i premis del COFB

Beques d’investigació

Les dues beques d’investigació, dotades amb 9.000 € cada una, han estat atorgades als projectes següents:

• Pilot d’una intervenció complexa per millorar la iniciació al tractament farmacològic. Investigadors: Maria Rubio Valera, Ignacio Aznar Lou, Cristina Carbonell Duacastella, Montserrat Gil Girbau, Montserrat Iracheta Todó, María Teresa Peñarrubia María, Daniel Planchuelo i Calatayud, Antoni Serrano Blanco. Institut de Recerca Sant Joan de Déu
  • Efectes de la dieta mediterrània sobre els patrons de tractament farmacològic en adults grans i persones de la tercera edat. Investigadors: Álvaro Hernáez Camba, M. Gabriela Cárdenas Fuentes, Sara Castro Barquero, Montserrat Fitó Colomer, Ricardo Moure Ortega. Facultat de Ciències de la Salut Blanquerna, URL, Barcelona

Membres de la Comissió de Beques del COFB amb Jordi de Dalmses, president del Col·legi, i autors dels treballs becats/premiats.

Premis

Premi al projecte de millora de la qualitat assistencial

El premi al projecte de millora de la qualitat assistencial, dotat amb 3.000 €, ha estat atorgat al projecte:

• Guia d’alimentació per a persones afectades d’ELA i receptes per a persones amb problemes de deglució. Investigadors: Elisabet Romero Gangonells, Montse Illán Villanueva, Monica Povedano Panadès, Elena Roura Carvajal, M. Núria Virgili Casas. Hospital Universitari de Bellvitge – IDIBELL

Premi a la millor iniciativa en xarxes socials i noves tecnologies

El premi a la millor iniciativa en xarxes socials i noves tecnologies, dotat amb 3.000 €, ha estat atorgat al projecte:

• Millora en la gestió de medicaments en malaltia renal crònica amb mHealth: aplicació RenalCalc. Investigadors: Mireia Massot Mesquida, Eva Bellerino Serrano, Alicia Franzi Sisó, Juan Carlos Martínez Ocaña, Esther Ponz Clemente, Joan Tondo Ventura. Servei d’Atenció Primària del Vallès Occidental

Premi al millor article publicat a la Circular Farmacèutica

El premi al millor article publicat a la Circular Farmacèutica durant el 2018, dotat amb 1.000 €,  ha estat atorgat al projecte:

• Revisió d’un antiepilèptic nou, el brivaracetam. Autors: Mar Ronda Serrat, Mercè Falip Centella, Mònica González Laguna, Ramon Jodar Masanes, Roser Juvany Roig. Hospital Universitari de Bellvitge.

4 premis als millors treballs de fi de grau (TFG) presentats l’any 2018

Els 4 premis als millors treballs de fi de grau (TFG) presentats l’any 2018 i dotats amb 500 € cada un han estat atorgats a:

• Montelukast com a intervenció farmacològica per protegir el cervell de la neurotoxicitat induïda per radiacions. Autora: Alba Rodríguez Rodríguez; tutor: David Pubill Sánchez. Departament de Farmacologia, Toxicologia i Química Terapèutica
  • Biosíntesi d’esterols en les plantes. Autora: Marta Riba Baqués; tutor: Albert Ferrer Prats. Departament de Bioquímica i Fisiologia
  • Probiòtics, prebiòtics i la seva influència en el sistema nerviós. Autora: Elisa Alòs Alcalde; tutora: Magdalena Rafecas Martínez. Nutrició, Departament de Nutrició, Ciències de l’Alimentació i Gastronomia.
  • Comprimits d’alliberació prolongada de metoprolol succinat de 95 mg. Autor: Isaac Bordas Pérez; tutor: Joaquim Suñer Carbó. Departament de Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica i Fisicoquímica

Qui forma el Tribunal?

El Tribunal que ha avaluat les sol·licituds rebudes i que seguirà el desenvolupament de treballs i premis està format pels farmacèutics: Josep Manel Llop, Guillermo Bagaria, Mercè Barau, Jordi Casas, Pilar Gascón, Daniel Gasulla, Marta Hernández, Cristina Roure, Josefina Tapias i Roser Vallés. Les bases de la convocatòria especifiquen els aspectes a avaluar relatius a l’equip investigador, al projecte en sí i a l’interès per al col·lectiu farmacèutic.