Estàs aquí: Inici > Destacats > Oberta la convocatòria de beques i premis 2019 del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona

2 maig 2019

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona convoca dues beques d’investigació amb l’objectiu de potenciar la recerca en l’àmbit farmacèutic i quatre categories de premis per a reconèixer projectes que contribueixen al valor afegit de l’exercici professional farmacèutic en qualsevol dels seus àmbits.

• Dues beques (cadascuna amb una dotació de 9.000€) per treballs professionals desenvolupats en els diferents sectors de l’àmbit farmacèutic. Les beques tenen una durada màxima d’un any que ha de coincidir amb el curs acadèmic 2019/2020.
  • Set premis, distribuïts en quatre categories per tal d’ampliar el nombre de premiats i fer-los extensius a farmacèutics de tots els àmbits d’actuació i a estudiants de Grau en Farmàcia, ja que són el potencial de la professió.

Les quatre categories dels premis són les següents:

• millora en la qualitat de processos (1 premi de 3.000€),
    • iniciatives en tecnologies i/o xarxes socials (1 premi de 3.000€),
    • millor article publicat a la revista col·legial Circular Farmacèutica (1 premi de 1.000€)
    • millor treball fi de grau (4 premis de 500€ cadascun)

Les bases del concurs i els formularis per presentar les sol·licituds estan disponibles a la web farmaceutics.cofb.net (accés exclusiu col·legiats).

Ja està oberta la convocatòria 2019 de beques i premis del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.

Quins han estat els projectes premiats en anys anteriors?

Convocatòria 2018/2019

Beques d’investigació

• “Efecte d’una intervenció nutricional amb una beguda funcional enriquida amb un extracte de raïm sobre el perfil metabòlic d’una subpoblació d’individus amb síndrome metabòlica de la província de Barcelona”. Investigadors: Joana Relat Pardo, Diego Haro Bautista, Pedro Fermín Marrero González, Viviana Sandoval Sandoval, Rosa Lamuela Raventós, Rosa M. Casas Rodriguez, Ramon Estruch Riba, Héctor Sanz Lamora
    • “Estudi de les interaccions hoste-patogen en les infeccions causades per soques hipervirulentes de Klebsiella pneumoniae.” Investigadors: Carmen Ardanuy Tisaire, Immaculada Grau Garriga, Meritxell Cubero González, Jordi Càmara Mas i Dàmaris Berbel Palau.​

​Premi d’innovació

• “Informació animada per reforçar l’educació sanitària”. Autores: Júlia Martí Masana i Lara Vallance Masana.

Convocatòria 2017/2018

• “Efecte del tractament biològic amb anticitocines inflamatòries en el sistema immunològic del pacient psoriàsic.” Investigadors: Joan Climent Martí, Núria Padullés Zamora, Montserrat Colls, Jaime Notario Rosa, Jordi Bas Minguet, Francisco Morandeira Rego, Virginia Mas Bosch i Concepció Soler Prat.
      • “Efecte dels β-blocadors en els nivells del neurotransmissor substància P i la seva implicació en el procés de la deglució.” Investigadors: Marta Miarons Font, Lluis Campins Bernadàs, Noemí Tomsen Ferré, Weslana Nascimiento, Laia Rofes Salsench i David López Faixó.
      • “Bicarbonat nebulitzat, una de les peces que faltava per evitar les infeccions en fibrosi quística.” Investigadores: Núria Rudi Sola, Amalui Vasquez Pérez, Montserrat Bosque Garcia, Anna Estefanel Tejero i Maria Queralt Gorgas Torner.

Convocatòria 2016/2017

• “Farmacogenètica de les estatines: cap a una medicina personalitzada”, becat com a projecte professional. Autors: Cristina Ruiz, Beatriz Candás, Ariadna Padró, Xavier Pintó de l’Hospital Bellvitge.
      • “Desenvolupament d’una aplicació per dispositius mòbils sobre interaccions entre medicaments i exercici físic”, becat en la categoria d’innovació. Autors: Juan Carlos Járez, José Bruno i Jordi Lluis Ribas de l’Escola de Medicina de l’Esport i l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.

Convocatòria 2015/2016

• Impacte assistencial de la incorporació de la Salut Mòbil (mHealth) en la pràctica clínica del pacient trasplantat cardíac. Autors: Anna Feliu Ribera, Mª Eulalia Roig Mingell, Mª Antònia Mangues Bafalluy, Mar Gomis Pastor i Ester Amado Guirado de l’Hospital de Sant Pau.
      • Risc de sagnat dels nous anticoagulants orals en comparació amb acenocumarol en la pràctica clínica habitual. Autors: Esther Pastor Ramón, M del Pilar Mas Lombarte, Carles Pardo Gracia, Alícia Martí Ibáñez, Oriol Rovira Vergés, Cristina Morales Navajas.