Estàs aquí: Inici > Destacats > Novetats en les Bones pràctiques de distribució de medicaments

Novetats en les Bones pràctiques de distribució de medicaments

18 octubre 2013

Donar a conèixer les directrius europees, que van entrar en vigor el passat 8 de setembre, sobre les pràctiques correctes de distribució de medicaments. Aquest era l’objectiu de la Jornada “Bones pràctiques de distribució de medicaments” celebrada a la seu col·legial el 10 d’octubre amb l’assistència de més de 300 persones. La Jornada l’organitzaven el Col·legi, l’Associació Espanyola de Farmacèutics de la Indústria (AEFI) i el Departament de Salut, amb el suport del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya.

En les diferents ponències es van tractar totes les novetats en els requisits legals, anàlisi de riscos en la distribució de medicaments, requisits tècnics i qualificació d’instal·lacions, transport, sistemes informatitzats emprats, etc. La Jornada pretenia facilitar les eines als directors tècnics de les empreses perquè puguin implantar, d’una manera òptima i efectiva, els requisits que estableix la normativa (Veure presentacions de la Jornada).

Algunes novetats de les noves Bones pràctiques

Com a novetat, la normativa incorpora dues figures noves al món de la distribució farmacèutica tradicional: els magatzems per contracte i els intermediaris de medicaments. També s’inclou l’obligació dels distribuïdors de declarar medicaments que se sospiti que poden ser falsificats i el fet d’estar sotmesos a inspeccions periòdiques i a disposar d’un certificat de compliment de les bones pràctiques de distribució de medicaments per poder realitzar l’activitat.

L’obligatorietat que els magatzems de distribució disposin d’un manual que descrigui el sistema de qualitat implementat i que aquest sigui monitorat de manera continuada per identificar accions de millora és un altre dels nous punts de la directriu europea.

El president del Col·legi, Jordi de Dalmases, va posar de manifest l’èxit d’assistència de l’activitat i va recordar que fa 10 anys el Col·legi ja va acollir la primera jornada sobre la temàtica de les pràctiques correctes de distribució on s’analitzava la normativa legal al respecte. “La col·laboració en fòrums d’actualització i de debat dels diferents àmbits de la farmàcia és prioritària per a la nostra institució”, va comentar a la clausura de la Jornada, alhora que va insistir en la importància de la relació i treball entre indústria, distribució i oficina de farmàcia.