També en el sector farmacèutic la presència en el món digital suposa un ventall de possibilitats i oportunitats que s’han de saber aprofitar. Prèviament, però, hi ha dues preguntes a les quals s’ha de trobar resposta per poder planificar bé els projectes: què s’està fent en el sector i què funciona? A aquestes qüestions va respondre la conferència “Best practices en projectes digitals del sector farmacèutic”, que va tenir lloc al Col·legi el 4 de desembre.
Per tal de guiar als professionals del màrqueting, la comunicació i l’estratègia digital del sector sobre quines tendències poden portar a l’èxit, el COFB va reunir en aquest acte a referents de la indústria farmacèutica que van explicar amb exemples pràctics projectes digitals duts a terme amb bons resultats.
La responsable de comunicació institucional i e-business del Grupo Menarini Espanya, Mònica Moro, va abordar com la gamificació pot millorar l’aprenentatge en salut: va parlar del joc com a recurs d’aprenentatge destacant que la motivació és clau, i va posar com a exemple de joc per a professionals de la salut l’App de salut Trivifarma. A continuació, Sara N. Gutiérrez, Brand Manager de Bayer HC, va parlar sobre el B-learning donant a conèixer quins tipus de formació pot fer un laboratori i com pot combinar els diferents formats i continguts amb uns objectius globals. Gutiérrez va explicar el concepte B-Learning, que integra la formació presencial i l’e-learning, millorant la relació cost-efectivitat i va destacar la utilitat de la plataforma de formació online Àgora Sanitària.
Al seu torn, el Digital Business Strategy Manager de Sanofi Iberia, Xavi Olba, va respondre a la següent qüestió: quins sistemes existeixen per generar confiança a l’usuari sobre els continguts en salut? Per Olba, la tecnologia és el mitjà, les eines digitals han d’aportar valor, i el contingut, que ha d’estar avalat, és el fi i s’ha de fer arribar a través dels canals més efectius. D’altra banda, la directora d’Optimedia Barcelona, Áurea Gómez, va exposar quins criteris de qualitat i segmentació s’han de tenir en compte a l’hora de planificar campanyes de publicitat online. Gómez va deixar palès que s’ha d’aprofitar la tecnologia actual per impactar a l’usuari a l’entorn més adequat.
Finalment, la responsable de Relacions Professionals del COFB, Anna Heredia, va presentar els projectes digitals del COFB que permeten acostar-se als farmacèutics des d’una vessant més professional i científica, com pot ser la formació, o una vessant més comercial, com pot ser la publicitat online. Ramon Bonet, vocal d’Indústria del COFB i moderador de l’acte, va cloure aquesta sessió obrint les portes de la Vocalia d’Indústria del COFB per acollir noves iniciatives.
La conferència es va poder seguir a Twitter amb el hashtag #bestIF.