Estàs aquí: Inici > Destacats > Retard en els pagaments, venda online de medicaments sense recepta, i objecció de consciència davant la PDD, el més destacat als mitjans al juliol

4 agost 2015

Segueixen sent notícia els retards en els pagaments

Captura pagaments

Notícia publicada a La Vanguardia

El mes de juliol començava amb la notícia que l’administració catalana havia pagat a les farmàcies la factura del mes de març, tot i l’amenaça, a finals de maig, d’un nou increment en el retard en el pagament per problemes de tresoreria de la Generalitat, de la qual vàrem alertar. En total, les farmàcies catalanes van rebre 119,5 milions d’euros corresponents als medicaments dispensats durant el tercer mes de l’any. Se’n van fer ressò els mitjans especialitzats, com Correo Farmacéutico, El Global, imFarmacias. Però pocs dies després, el dia 6, vam tornar a denunciar un nou retard en els pagament, que tornava a ser de dos mesos i ascendia a 224,7 milions d’euros. En va parlar la premsa generalista en les seves edicions en paper i online: La VanguardiaACNEl Periódico, La Razón, Diario VascoEmpordà, DirecteEl DiaEl Digital de GironaNació Digital, Regió 7, i 20 Minutos. El País recollia declaracions de Joan Calduch, tresorer del COFB. En el cas de la premsa especialitzada, la notícia es va publicar a Acta Sanitaria, Correo Farmacéutico, Diario Farma, El Farmacéutico, Redacción Médica, El Global, imFarmacias, i ConSalud.

guayta comunitaria

Entrevista a Rafael Guayta, Director de Projectes i Investigació del CCFC, a El Global

Enquesta sobre l’estat de salut dels farmacèutics comunitaris

També vam encetar juliol amb la notícia que el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, juntament amb la Fundació Galatea, posaven en marxa un estudi sobre l’estat de salut dels farmacèutics comunitaris.

L’estudi va ser notícia als mitjans especialitzats com Correo Farmacéutico, Acta Sanitaria, imFarmacias, El Farmacéutico, Revista Farma Natur, Diario Farma, i El Global. A més, El Global va publicar una entrevista a Rafael Guayta, Director de Projectes i Investigació del CCFC.

merce gras OTC

Trobada digital a Correo Farmacéutico amb Mercè Gras, cap del departament d’Assessoria Jurídica de la Junta del COFB

Es posa en marxa la venda online de medicaments sense recepta

El dia 1 de juliol es va posar en marxa el procés d’acreditació perquè les farmàcies que ho desitgin puguin vendre medicaments sense recepta via online. Els farmacèutics poden inscriure’s a través del portal Distafarma. Se’n feien ressò els mitjans especialitzats Correo Farmaceutico i El Global. La Ser entrevistava a Mercè Gras, cap del departament d’Assessoria Jurídica de la Junta de Govern del COFB (del minut 12’ al 12’43”), qui també va ser protagonista d’una trobada digital amb els lectors de Correo Farmaceutico on va respondre dubtes sobre aquest tema.

Objecció de consciència davant la dispensació de la píndola postcoital

pgasconTV3-PDD

Pilar Gascón, secretària del CCFC, fent declaracions per TV3

El mes passat el Tribunal Constitucional reconeixia l’objecció de consciència d’un farmacèutic de Sevilla com a argument per no dispensar la píndola postcoital. El Periódico recollia la notícia amb declaracions de Pilar Gascón, secretària del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya. Gascón també va ser entrevistada a Catalunya Ràdio (del minut 15’50” al 22’20”), La Ser (del minut 22’54” al 24’17”), i al telenotícies de TV3.

També se’n van fer ressò El Punt Avui, ARA, Europa Press, La Vanguardia, El Periódico de Catalunya, i Regió 7.

Fòrum Aprofarm

acta-sanitaria-aprofarm

Notícia publicada a Acta Sanitaria

Alguns mitjans també han recollit la celebració del Fòrum Aprofarm que va tenir lloc al COFB el passat mes de juny. imFarmacias recull que “el COFB acull la presentació de la nova versió d’Aproformula”, i Acta Sanitaria destaca que “la nova versió d’Aproformula millora la relació entre metge i farmacèutic”.