Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Què pot aportar la tecnologia al compliment dels tractaments? Entrevista a Eran Shavelsky, fundador de Medminder

21 desembre 2015

Més de 21.500 persones es beneficien a Barcelona dels Sistemes Personalitzats de Dosificació que ofereixen les farmàcies. Què hi podria aportar la tecnologia a aquests dispositius? Aquesta és una de les preguntes a les que va respondre Eran Shavelsky, fundador i CEO de Medminder, en l’entrevista que li vam fer al Col·legi, aprofitant la seva visita a Barcelona el passat mes d’octubre.

Als Estats Units l’empresa ha desenvolupat uns dispositius electrònics amb la mateixa finalitat que els SPD, però comptant amb el suport de la tecnologia. Amb l’objectiu de garantir que els usuaris segueixin el tractament correctament aquests “dispensadors de píndoles”, tal com els defineixen, incorporen alertes tant visuals com sonores, i altres sistemes d’avís, per exemple gravacions de veu que poden programar els familiars, fins i tot, telemàticament. A més, permet fer el seguiment en línia de com s’està prenent el pacient el tractament i detectar si hi ha hagut oblits i en quin moment.

Entre els principals beneficis, Shavelsky explica que amb aquest sistema han aconseguit una “taxa de compliment del 95%” per part dels pacients que l’utilitzen, “s’estalvien hospitalitzacions” i s’ajuda a “mantenir la seva independència”.

Com podrien beneficiar-se els pacients a Catalunya? Qui estaria disposat a apostar per aquest servei? Què podria aportar als farmacèutics? Aquestes són algunes de les preguntes que li va formular el tresorer del Col·legi, Joan Calduch, a l’ideòleg d’aquests dispositius per tal de poder compartir la seva experiència amb vosaltres. Trobareu totes les respostes en aquest vídeo.

Els Sistemes Personalitzats de Dosificació (SPD) permeten organitzar la medicació dels pacients en funció del moment del dia en què se l’han de prendre, de manera que els hi resulti més fàcil fer-ho correctament. Amb la seva utilització es busca evitar errors de medicació i millorar l’adherència als tractaments.

Enllaços relacionats: