Estàs aquí: Inici > Món col·legial > El Màster de Gestió del COFB aborda quins són els indicadors clau en el rendiment de la farmàcia comunitària

1 febrer 2016

MGOF_2015_2016El proper 11 de febrer comença l’últim mòdul de l’onzena edició del Màster en Gestió d’Oficina de Farmàcia, que imparteix el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, anomenat “El farmacèutic com a responsable de màrqueting”. Aquest darrer bloc inclou per primera vegada un seminari de KPIs (Key Performance Indicators), impartit per Jordi Corona, en què els alumnes podran estudiar a fons quins són els indicadors clau que s’han de tenir en compte per garantir el bon rendiment de la farmàcia comunitària, consolidar els objectius estratègics i millorar l’eficiència, factors que, alhora, reverteixen en una optimització de l’atenció farmacèutica.

Una altra novetat de l’edició en curs és que s’ha actualitzat el seminari d’E-commerce i s’ha reformulat el d’Internet amb la incorporació de Paco Cobo. D’altra banda, una de les sessions anirà a càrrec de Xavier Portillo, qui va ser un dels participants del Master de l’any passat i que va fer una de les millors exposicions del Pla de Màrqueting.

El MGOF ofereix l’avantatge que el farmacèutic es pot inscriure al mòdul que més l’interessa sense necessitat de cursar el Màster complet. Aquest aspecte facilita una millor compatibilitat entre la formació i l’exercici diari a la farmàcia, fet que explica que més del 20% dels titulars de farmàcia de Barcelona ja estiguin formats en gestió a través del MGOF.

El farmacèutic, un agent de salut clau que pot aportar valor al sistema amb la seva gestió”

MGOF-modulIII-inauguracio

Fotografia de la inauguració del MGOF. L’acte va anar a càrrec de: [d’esquerra a dreta] Mònica Gallach i Cristina Rodríguez, coordinadores del Màster; Jordi de Dalmases, president del COFB; i Joan Carles serra, director del Màster

La contractació de serveis professionals és una aposta de viabilitat i el farmacèutic, un agent de salut clau que pot aportar valor al sistema amb la seva gestió”. Amb aquestes paraules va inaugurar el MGOF Jordi de Dalmases, president del COFB, que va començar a l’octubre amb un nombre d’inscripcions rècord. Durant aquesta benvinguda als nous alumnes, també va voler emfatitzar en la importància que té cursar estudis complementaris al grau universitari, per assolir l’excel·lència professional, encara més en el context de crisi actual que ha posat el sector en dificultats: “Tots podem ser molt bons professionals, però necessitem coneixements addicionals als que ens proporciona la carrera, i quan es compliquen les coses, encara ho necessitem més”.

De fet, juntament amb les altres dues àrees en què s’estructura –Finances i Fiscalitat i Gestió de persones-, el MGOF té com a objectiu que els titulars o graduats en Farmàcia coneguin les diferents àrees funcionals i processos de la farmàcia. Amb un aprenentatge actiu i pràctic, que fomenta les habilitats per reflexionar, entre d’altres aspectes, s’ofereix als alumnes les eines necessàries per gestionar la farmàcia comunitària i treure’n la màxima rendibilitat.

Visió de futur, tenir més eines i la planificació, entre els aspectes més valorats pels alumnes

“El Màster m’ha proporcionat una visió de futur que m’ha ajudat a tenir més clars els meus objectius”, explica en un vídeo Cristina Vázquez, alumna de l’anterior edició. Alhora, la seva companya Magda Sabaté afegeix que tenia el mitjà, la farmàcia, però li faltaven les eines que li ha proporcionat el MGOF per treure-li rendiment. Per últim, Cristina Martí, participant de la desena edició del mòdul de Màrqueting del MGOF concreta que es va apuntar per adquirir coneixements que no s’havien abordat a la carrera, necessaris per estar al dia de la farmàcia, i que el que més li va agradar va ser la part del Pla de màrqueting: “Perquè les coses surtin bé s’han de planificar bé i fer un seguiment”.

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació. La podeu consultar a la Sala de Premsa del web institucional (via www.cofb.org).

Si t’interessa inscriure’t al tercer mòdul de l’onzena edició del Màster en Gestió d’Oficina de Farmàcia contacta amb el Departament de Formació del Col·legi: 93 244 07 13. Queden poques places!

Potser també t’interessa:

Tret de sortida al MGOF 2015-2016 (Blog)