Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > II Jornades Farmacèutiques de Catalunya i XV Simpòsium Val d’Aran

II Jornades Farmacèutiques de Catalunya i XV Simpòsium Val d’Aran

11 maig 2016
442f37d3ee385afe0a2055390d091f47_XL

Cartell de les II Jornades Farmacèutiques de Catalunya i el XV Simpòsium Val d’Aran

El Parador de Vielha va acollir les II Jornades Farmacèutiques de Catalunya i la quinzena edició del Simpòsium Val d’Aran. Sota la tutela del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya i amb la col·laboració del Col·legi Oficial de Lleida, la trobada va agrupar, els passats 26 i 27 de febrer, més d’un centenar de professionals del sector que acudiren als diferents actes amb l’objectiu de formar-se, trobar un espai de debat i, sobretot, gaudir d’un ambient adient al món professional que desenvolupen, el farmacèutic.

Durant les jornades i el simpòsium es tractaren diversos temes d’actualitat del sector com, per exemple, la conferència que Maria Rodríguez-Palmero, directora d’Investigació Bàsica de Laboratoris Ordesa, va duu a terme sota el nom “Avances en la alimentación infantil”, la intenció de la qual era explicar els reptes i oportunitats que regeixen en aquest àmbit, així com la investigació per a la millora i la innovació en els aliments infantils. Alhora, Rodríguez-Palmero va ressaltar la importància del paper del farmacèutic en la promoció d’una bona alimentació en l’etapa perinatal.

També s’abordaren temes com “Medicamentos financiados: precio y modelos de retribución”, una taula rodona que va moderar Francesc Pla, vocal del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i vicepresident del COFB, “Acceso a los medicamentos; rol fundamental de la farmacia”, on els diferents ponents, com la presidenta càntabra Marta Fernández Teijeiro o Joaquin Nora, del COF de Tarragona, van defensar la tornada a les oficines de farmàcia d’aquells medicaments que s’estan retirant en els últims temps d’aquest canal per la seva dispensació en hospitals i, a la conferència de clausura, es va dissertar sobre “La farmacia en el mundo”, indicant, amb coneixement de causa, els diversos tipus i les possibles vessants de l’exercici professional farmacèutic d’arreu.

Acte d’inauguració de la trobada

Tanmateix, l’esdeveniment va gaudir de la presència d’alguns dirigents de les principals institucions farmacèutiques de Catalunya i Espanya. La presentació la van presidir Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya i del COFB, Jesús Aguilar, president del Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos de España i Daniel Manso, vicepresident del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Lleida, juntament amb Juan A. Serrano, l’alcalde de Vielha. La cerimònia de clausura també va comptar amb presències significatives com Luís Carlos Medina, vice-síndic del Conselh Generau dera Val d’Aran, David Elvira, director del CatSalut, en representació del Conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya Antoni Comín i, alhora, de Dalmases, Aguilar i Manso.

Per veure tots els ponents dels actes: Programa de les II Jornades Farmacèutiques de Catalunya i XV Simpòsium Val d’Aran.