Estàs aquí: Inici > Destacats > Cada minut, una farmàcia catalana ha dispensat o reservat 63 productes menstruals reutilitzables durant la primera jornada de la iniciativa “La meva regla, les meves regles”

5 març 2024

Les farmàcies catalanes han dispensat o reservat 63 productes menstruals reutilitzables per minut. Aquest ha estat el balanç de la primera jornada de la iniciativa “La meva regla, les meves regles”, impulsada pel Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) i el Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya.

Concretament, les farmàcies catalanes han dispensat o reservat un total de 38.000 copes, calces menstruals i compreses de tela. D’aquestes, 20.776 s’han pogut entregar al moment i 17.218 han estat reservades. Alhora, 166.145 dones o persones menstruants han descarregat el codi QR, necessari per a la dispensació, a través de l’app La Meva Salut.

La farmacèutica comunitària, Marta Gento, assessorant sobre els diferents productes menstruals reutilitzables.

“Podem confirmar que la iniciativa ha tingut molt bona acollida en el conjunt de la ciutadania”, ha assegurat Jordi Casas, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona. Així mateix, el president del CCFC ha traslladat el seu agraïment a la gran tasca desenvolupada pels farmacèutics i farmacèutiques en aquest projecte estratègic: “Una vegada més hem demostrat que les farmàcies som els establiments sanitaris idonis per a la promoció d’iniciatives i serveis per millorar la salut de les persones i, en aquest cas, la salut sexual i reproductiva”, ha indicat.

Per la seva banda, la portaveu del Govern de la Generalitat de Catalunya, Patrícia Plaja, ha agraït “la complicitat absoluta de les farmàcies, perquè són un element imprescindible en aquesta iniciativa”. “No només són els punts de distribució, sinó que ens aclareixen tots els dubtes sobre la correcta utilització d’aquests productes”, ha apuntat Plaja, durant la roda de premsa d’avui, 5 de març, dels acords que ha adoptat el Consell Executiu.

Assessorament personalitzat a través de les farmàcies

Des de dilluns 4 de març, totes les dones i persones menstruants de Catalunya ja poden dirigir-se a la farmàcia més propera per demanar unes calces menstruals, una copa o dues compreses de tela i rebre assessorament especialitzat.

En el moment de l’entrega, els i les professionals farmacèutiques expliquen quins són els productes menstruals que es reparteixen i acompanyen en l’elecció del producte que més s’ajusti a les necessitats de cada persona, tot generant un espai de confiança on poder expressar-se i compartir dubtes i inquietuds. A més, ofereixen assessorament personalitzat i informació de qualitat en el moment de la recollida. Per fer-ho, els farmacèutics i farmacèutiques de tot el territori català han rebut en els darrers mesos una formació sobre drets sexuals i reproductius.

L’entrega del producte és immediata, sempre que la farmàcia disposi d’unitats disponibles del producte escollit. Si no és el cas, es podrà demanar, com es fa habitualment amb altres productes i medicaments, i estarà disponible en un termini màxim de 48 hores. El codi QR estarà actiu fins al 2025 a l’espai de La Meva Salut mentre no s’hagi demanat el producte a la farmàcia, i un cop lliurat el producte es desactivarà.