Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Es presenta el Programa de Formació Continuada 2017-2018, amb un increment del 14% en la seva oferta

18 octubre 2017

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) va inaugurar el passat 17 d’octubre el Programa de Formació Continuada 2017-2018 amb una proposta formativa que ha incrementat la seva oferta en un 14% per al nou curs i que aplega més de 160 conferències, cursos presencials i en línia.

“Amb aquest nou programa formatiu perseguim tres objectius: fomentar la formació continuada com a pilar estratègic de la nostra professió, cobrir les necessitats formatives de tots els col·legiats dels diferents àmbits d’exercici de la Farmàcia i, per últim, promoure la innovació, presentar formats nous i fer intercanvi d’experiències i de coneixement”, va explicar Aina Surroca, vocal del COFB i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada.

A l’inici de l’acte, el president del COFB, Jordi de Dalmases, va destacar la importància que el farmacèutic estigui formant-se contínuament perquè “formem part d’una professió que vol anar a més i, per fer-ho, cal fer passos sòlids que passin per la formació” i perquè “en el món del medicament els avenços són continus i diaris”.

Imatge de la presentació del Programa de Formació Continuada 2017-2018.

Aspectes més destacats del curs acadèmic 2017 -2018

• Innovació: Aquest nou curs acadèmic ha posat en marxa un apartat específic d’innovació, amb el qual es persegueix fer un pas endavant en la formació farmacèutica. Alguns dels temes que s’abordaran en el marc d’aquest apartat seran l’epigenètica i aplicabilitat en la medicina personalitzada, els fàrmacs biològics, la farmacogenètica i les tertúlies d’actualitat. Enguany aquestes tertúlies abordaran la cronobiologia, la comunicació entre farmacèutic-pacient per millorar els resultats de salut, la celiaquia, l’Alzheimer i la salut mental.
  • Formació transversal: S’ha volgut enfortir la formació transversal adreçada a farmacèutics d’atenció primària, farmàcia comunitària, i hospitals. D’altra banda, també segueixen en marxa formacions específiques per als diferents àmbits d’exercici professional que s’han consolidat després d’anys d’èxit.cofb.171017-01
  • Salut Pública:  El programa d’enguany inclou una sèrie de formacions pensades per donar resposta a necessitats detectades, per exemple, per l’Agència de Salut Pública de Catalunya, com és el cas de frenar les infeccions de transmissió sexual i difondre’n informació.
  • Formacions amb una àmplia demanda per part dels farmacèutics: Enguany continuen les formacions que tenen una àmplia demanda per part dels professionals farmacèutics. En són exemple les formacions relacionades amb la nutrició i l’esport, amb els serveis professionals que s’ofereixen a les farmàcies (Sistemes Personalitzats de Dosificació, Programa de deshabituació tabàquica i Programa de detecció precoç del càncer de còlon i recte) i amb la gestió, que inclou el Màster en Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF). L’àmbit de la dermofarmàcia també és un dels més demandats, que s’imparteix a través de formacions breus i el Programa Dermoexpert. Alhora, el Col·legi ofereix un tercer màster centrat en l’àmbit de l’ortopèdia, que es realitza cada dos anys amb la Universitat de Barcelona.
    El Programa de Formació Continuada 2017-2018 es pot descarregar aquí.

Aquest nou curs acadèmic, el COFB ha impulsat més de 160 activitats formatives (91 presencials i 78 en línia a través de la intranet col·legial i el portal d’Àgora Sanitària), de les quals el  25% són noves. També s’ha consolidat l’aposta d’oferir cursos amb webinar -de moment n’hi ha 7 de programats-, i amb bonificació –en total 59-, en el marc dels quals el Col·legi s’encarrega de fer els tràmits necessaris perquè el farmacèutic tingui l’oportunitat de recuperar la quota de formació que paga a la seguretat social pels seus treballadors.

D’altra banda, gràcies als acords amb la indústria farmacèutica s’aconsegueixen fer més accessibles algunes de les formacions a través del seu patrocini, ja que els cursos tenen descomptes en el cost d’inscripció o, fins i tot, en alguns casos, són gratuïts.

Amb motiu de la inauguració del curs acadèmic, el Col·legi va acollir la conferència Barcelona Brain Health Initiative: Estils de vida i salut cerebral” impartida pel Dr. Bartrés-Faz, professor associat de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB i investigador principal del BBHI (Barcelona Brain Health Initiative). L’equip Dr. Bartrés-Faz està implicat en projectes de dimensió internacional que investiguen si la modificació d’estils de vida en l’etapa adulta pot tenir un efecte protector en l’aparició de malalties neuropsiquiàtriques. Pròximament, en aquest espai tindreu el vídeo de  l’entrevista que li vam fer des del COFB al Dr. Bartrés-Faz.

Altres notícies recollides al Blog: