Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Taller pràctic del programa Bot PLUS amb les darreres novetats del 2016 i 2017

Taller pràctic del programa Bot PLUS amb les darreres novetats del 2016 i 2017

30 novembre 2017

El passat 27 de novembre el COFB va acollir un taller pràctic sobre el programa Bot PLUS, que tenia per objectius practicar la gestió de les aplicacions que ofereix per treure’n el màxim profit i repassar les novetats del 2016 i 2017 que inclou.

Bot PLUS és la base de dades del coneixement sanitari per consultar informació homogènia i actualitzada relativa a medicaments d’ús humà i animal, productes de parafarmàcia, malalties i interaccions. També facilita la pràctica de serveis professionals farmacèutics. Bot PLUS 2.0 es considera una de les fonts de referència de medicaments a Espanya amb una informació avaluada, contrastada i de qualitat.

Els alumnes del taller es van dividir en dos grups, cadascun dels quals va realitzar una sessió de dues hores i mitja de durada.  El taller anava especialment dirigit a aquells farmacèutics que tenen la subscripció permanent al programa Bot PLUS.
Durant la sessió, es van tractar els temes següents:

Descripció general de Bot PLUS

• Fonts d’informació
    El taller pràctic de Bot PLUS va abordar les novetats 2016 - 2017 del contingut del programa.

El taller pràctic de Bot PLUS va abordar les novetats 2016 – 2017 del contingut del programa.

• Formats disponibles
  • La informació de Bot PLUS en el programa de gestió. Relació entre el programa de gestió i Bot PLUS
  • Continguts de Bot PLUS
  1. Medicaments d’ús humà: Dades administratives, informació orientada a la dispensació, interaccions medicamentoses, informació al pacient, etc.
  2. Parafarmàcia: Composició, textos, documents.
  3. Medicaments d’ús animal: Codificació.
  4. Patologies: Suport als serveis d’atenció farmacèutica.
  • Bot PLUS app: Aplicació per a dispositius mòbils.

Últimes novetats en continguts de Bot PLUS 2016 i 2017

Es van abordar temes com: els problemes de subministrament, retirada de lots de medicaments, administració de medicaments amb aliments, al·lèrgies i intoleràncies alimentàries, nous pictogrames, rangs de dosificació, períodes de validesa, etc.

Com treure partit a Bot PLUS?

En aquest punt es va exposar que Bot PLUS permet fer cerques avançades (cerques per composició, documentals, lliures, exportació d’informació i cerques específiques (interaccions, històric…).

També es va fer referència al fet que Bot PLUS permet resoldre casos pràctics sobre diferents aspectes com: preus i finançament de medicaments, informació assistencial a pacients, interoperativitat de Bot PLUS amb altres sistemes d’informació, excipients de medicaments, etc.

El taller es va caracteritzar per la seva metodologia pràctica i participativa. Cada alumne va compartir ordinador amb un altre per tal de familiaritzar-se amb el funcionament del programa. La formació sobre Bot PLUS compta amb una demanda molt elevada i cada any suposa un èxit d’assistència, ja que molts farmacèutics actualment encara no utilitzen el programa en el seu dia a dia i d’aquesta manera poden adquirir nous coneixements sobre les seves possibilitats i funcionament.

bot_plus

A causa del gran èxit i del fet que no es va poder satisfer tota la demanda que va haver-hi, s’està treballant per poder convocar nous tallers d’aquesta formació de cara a l’any vinent. Antonio Blanes i Amaia Ortiz de Salazar, professionals del Departament Tècnic del Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos, van ser els professors encarregats de portar a terme la formació.

Els assistents van rebre materials d’ajuda impresos i una llicència gratuïta de Bot PLUS app, l’aplicació per a dispositius mòbils.

Altres publicacions relacionades recollides al Blog: