En la pell de l’home i de la dona hi ha diferències que justifiquin la necessitat d’una cosmètica pensada per a cada un? Per donar resposta a aquesta qüestió, Eulàlia Mateu, farmacèutica, consultora de màrqueting cosmètic i directora del programa Dermoexpert conversa amb Josep Montero, farmacèutic expert en màrqueting.
Tots dos repassen quins són els productes cosmètics que més consumeixen els homes, com recomanar-los adequadament i com desenvolupar aquesta categoria a la farmàcia al vídeo que recollim tot seguit.
Afaitat i anticaiguda del cabell
Els productes d’afaitat i els d’anticaiguda del cabell són aquells que consumeixen més els homes. Actualment, amb l’auge de la pràctica esportiva, hi ha una sèrie de productes com els d’higiene (desodorants, antitranspirants) que també estan creixent molt. En aquest sentit, Josep Montero destaca que “l’afaitat és la porta d’entrada a un món de solucions per aportar al nostre client. A través d’aquest podem apropar-nos a la resta de productes que són interessants per l’home”. Des del seu punt de vista, davant d’aquest tipus de productes, és important que el farmacèutic denoti “el seu caràcter expert“.
Desenvolupar la categoria de cosmètica facial masculina a la farmàcia
Eulàlia Mateu, explica que els darrers estudis demostren que l’home cada vegada es cuida més però que, en canvi, la categoria de la cura facial i capil·lar masculina encara no està gaire desenvolupada a la farmàcia i planteja què pot fer el farmacèutic per a desenvolupar-la més. Segons Montero, la clau està a potenciar “el caràcter tècnic-dermatològic que tenen els productes per a l’home que venem a la farmàcia”. L’expert també apunta que la formació de l’equip de la farmàcia (farmacèutics, tècnics i auxiliars) té un paper molt important. “Si tenim un personal entrenat amb aquest tipus de productes, podrem solucionar problemes d’acne, fol·liculitis, caiguda de cabell, bosses, etc.”. I afegeix que el posicionament adequat és sempre “donar una solució que resol un problema”.
Recomanació farmacèutica en cosmètica masculina
Segons Montero, el més important per fer una recomanació de cosmètica masculina a la farmàcia i diferenciar-se d’altres canals implica “orientar-se a les necessitats fisiològiques de la pell, que és el que realment coneix el farmacèutic”. I és que, tal com explica al començament de l’entrevista, els farmacèutics “es poden posicionar d’una manera avantatjosa respecte a la resta de canals”, ja que “des de la farmàcia tenim una sèrie de productes amb un valor afegit que no tenen els altres: el cientifisme”.
15 d’octubre, inici de la segona edició
El pròxim 15 d’octubre començarà la segona edició del Programa Dermoexpert, dissenyat especialment per a farmacèutics comunitaris i que es caracteritza per la seva aplicació pràctica. Aquí trobaràs més informació sobre l’edició del curs 2018-2019. També pots consultar el següent vídeo, on Eulàlia Mateu, directora del programa, explica els objectius i punts claus d’aquesta formació.
Altres publicacions d’interès:
- En què consisteix en maquillatge oncològic? (Setembre 2018)
- Sessió informativa de la segona edició del programa Dermoexpert (Juliol 2018)
- Descobrint el potencial de la Dermofarmàcia amb el programa Dermoexpert (Juny 2018)
- Finalitza la primera edició del programa formatiu Dermoexpert (Octubre 2017)