Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Finalitzen els retards en el pagament a les farmàcies catalanes

Finalitzen els retards en el pagament a les farmàcies catalanes

9 octubre 2018

Vuit anys després que comencessin les primeres dificultats, el passat 5 d’octubre la Generalitat de Catalunya va fer efectiva la factura pels medicaments dispensats  a l’agost i es va aconseguir, d’aquesta manera, recuperar la normalitat en els pagaments el dia 5 de cada mes, tal com contempla el Concert d’Atenció Farmacèutica signat amb el CatSalut. D’aquesta manera, doncs, han finalitzat els retards en el pagament a les farmàcies catalanes.

Compromís dels farmacèutics amb els ciutadans

Jordi De Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) va exposar que “és una gran satisfacció haver aconseguit, després de tants anys, normalitzar el pagament a les farmàcies catalanes. I encara és més satisfactori poder dir que, tot i les situacions crítiques que s’han pogut viure, els farmacèutics hem demostrat en tot moment el compromís amb el ciutadà, sense que el servei assistencial es veiés afectat”.

Des de juliol del 2010 les farmàcies catalanes han patit periòdicament endarreriments en el pagament,  des de 25 i 55 dies, fins a màxims històrics de quatre mesos l’any 2013. Durant tot aquest temps, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) i la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC) han treballat conjuntament per aconseguir que el pagament dels medicaments fos una prioritat per a les Administracions de la mateixa manera que ho és per als pacients.

Podeu consultar aquí la nota de premsa enviada als mitjans de comunicació.