Estàs aquí: Inici > Món col·legial > La campanya #AtencióMedicació, cas d’èxit en comunicació col·legial

La campanya #AtencióMedicació, cas d’èxit en comunicació col·legial

17 gener 2019

El passat 15 de gener es va celebrar a la seu del Consejo General de Colegios Oficiales Farmacéuticos (CGCOF) a Madrid,  la “2ª Jornada de la Red de Responsables de Comunicación de la Organización Farmacéutica Colegial”, que va reunir a gran part d’aquests professionals dels diferents col·legis provincials i consells autonòmics. En el marc de la jornada, el COFB va ser convidat a compartir, en la taula dedicada a “Casos d’èxit en comunicació col·legial”, la seva experiència i aprenentatges en l’àmbit de la comunicació, arran de la campanya “Atenció Medicació” realitzada el 2018.

Imatge de grup dels participants de la “2ª Jornada de la Red de Responsables de Comunicación de la Organización Farmacéutica Colegial”. Font: CGCOF

Presentació de la campanya de comunicació #AtencióMedicació

La responsable del departament de Comunicació del COFB, Laia Dorca, va ser convidada a presentar el projecte de comunicació de la campanya “Atenció Medicació”, duta a terme entre els mesos d’abril i maig de 2018, com a cas d’èxit entre les organitzacions col·legials farmacèutiques. Dorca va començar per definir els 3 objectius principals de la campanya. En primer terme, donar a conèixer el servei de seguiment farmacoterapèutic amb SPD a aquells cuidadors, familiars i pacients que ho  podien necessitar, però que actualment ho desconeixien. En segon lloc  contribuir a fer més fort el servei i posicionar al farmacèutic com a expert en el medicament, compromès amb el pacient i amb què els tractaments funcionin. I per últim, impulsar l’activitat dels farmacèutics des del COFB, actuant com a garant de qualitat en benefici de la salut dels pacients.

Laia Dorca, responsable del departament de Comunicació del COFB, durant la seva presentació del projecte de comunicació de la campanya "Atenció Medicació".

Laia Dorca, responsable del departament de Comunicació del COFB, durant la seva presentació del projecte de comunicació de la campanya “Atenció Medicació”.

Seguidament va donar detalls dels reptes que plantejava aquest projecte de comunicació, quines accions es van decidir realitzar i quins formats i mitjans es van utilitzar per fer arribar el missatge al públic objectiu que es va definir. Va destacar les experiències amb falques de ràdio, amb publicitat online, o les peces de vídeo destinades a ser projectades a mitjans de transport i a xarxes socials, i que junt amb formats més habituals com els anuncis en premsa, va generar més de 10 milions d’impactes entre el target desitjat.  Finalment, en l’apartat de conclusions, va destacar la bona valoració global de la campanya, remarcant la dada de què el 25,8% dels farmacèutics han obtingut nous usuaris en SPD, arran d’aquesta iniciativa.

Altres casos d’èxit

També van ser presentades altres iniciatives per part d’altres institucions. José Joaquín Díaz, del Colegio de Farmacéuticos de Las Palmas, va explicar l’acció a xarxes socials que van desenvolupar per a promoure entre la població la vacunació antigripal; Fuensanta Martínez, del Colegio de Farmacéuticos de la Región de Múrcia, va detallar com van organitzar la commemoració del Dia Mundial del Farmacèutic i com van aconseguir presència mediàtica a partir de l’organització un esdeveniment; i, finalment, Azucena Aparisi, del MICOF de  València, va mostrar el canvi radical de la imatge corporativa de la seva institució.

El CGCOF compromès amb l’impuls de la comunicació col·legial

La jornada va ser inaugurada pel president del CGCOF, Jesús Aguilar, que va destacar l’avanç que han experimentat les institucions col·legials en l’àmbit comunicatiu, i va insistir en la necessitat de “continuar impulsant la comunicació i coordinant els esforços en el si de l’organització col·legial”, sempre “com una via més d’arribar als pacients i mostrar el nostre compromís amb la farmàcia assistencial, que presta serveis que milloren els resultats de la farmacoteràpia i la salut comunitària”. Va concloure, posant en valor la importància de la tasca dels professionals presents,  recordant que “el que no es comunica, no existeix“.

Un moment de la inauguració institucional de la jornada, per part del president i la secretària general del CGCOF.

A continuació, la secretària general del CGCOF, Raquel Martínez, va animar a tots els Col·legis a promoure accions de comunicació que reflecteixin la realitat de la farmàcia “una farmàcia moderna, que s’adapta als temps, que respon a les necessitats dels pacients i que ofereix solucions al sistema”. A més, Martínez va avançar als responsables de comunicació dels Col·legis alguns dels projectes en els quals treballa el Consejo General de cara a 2019, com la posada en marxa del Sistema Espanyol de Verificació de Medicaments, (SEVeM), o diversos programes de recerca sobre Serveis Professionals Farmacèutics Assistencials.

Comunicació interna i xarxes socials

També va haver-hi espai per les visions i consells de professionals externs a les institucions col·legials. En primer lloc, Sebastián Cebrián, director general de la Asociación de Directivos de Comunicación (DIRCOM), va repassar les últimes tendències en comunicació interna i va oferir alguns consells per a informar i arribar als col·legiats. Per cloure la jornada, Inma Riu, farmacèutica barcelonina i experta en xarxes socials, va realitzar un repàs de les diferents possibilitats que ofereixen les xarxes socials tant a farmacèutics com a institucions col·legials, compartint alguns consells per a arribar tant a professionals com als ciutadans.

Altres publicacions relacionades: