Estàs aquí: Inici > Destacats > La XV edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia, ja en marxa

La XV edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia, ja en marxa

29 octubre 2019

El passat 22 d’octubre es va inaugurar el Màster de Gestió de l’oficina de Farmàcia (MGOF), organitzat pel COFB. Durant la presentació, el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, va destacar que “la professió ha de mirar cap al futur”, en referència als reptes als quals s’enfronta el col·lectiu de cara als anys vinents.

D'esquerra a dreta: Cristina Rodríguez, cap del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB i coordinadora del Màster; Jordi De Dalmases, president del COFB, Joan Carles Serra, director del MGOF i Mònica Gallach, membre del Departament de Formació i Desenvolupament Professional i coordinadora del Màster.

D’esquerra a dreta: Cristina Rodríguez, cap del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB i coordinadora del Màster; Jordi De Dalmases, president del COFB, Joan Carles Serra, director del MGOF i Mònica Gallach, membre del Departament de Formació i Desenvolupament Professional i coordinadora del Màster.

Reptes de futur de la professió

Entre els reptes de futur que va destacar De Dalmases estan la digitalització i l’atenció farmacèutica a pacients crònics dependents. “Tot s’està digitalitzant i tenim molt interioritzada la utilització del mòbil”, va afirmar el president. Per això cal posar en relleu “la fortalesa del model de relació farmacèutic-pacient basada en la confiança, la proximitat i l’accessibilitat”.

El president del COFB, Jordi Dalmases, durant el discurs d'inauguració del Màster de Gestió de l'Oficina de Farmàcia.

El president del COFB, Jordi Dalmases, durant el discurs d’inauguració del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia.

Durant el seu discurs, De Dalmases també va exposar als alumnes les funcions del COFB, entre les quals destaca la formació i actualització dels professionals, a través de diferents activitats o Màsters com el MGOF. “Amb aquesta, ja són 15 les edicions que hem impartit. Ens satisfà veure que és una formació de gran utilitat per als professionals que es dediquen a l’oficina de farmàcia”, va afegir.

Aplicació pràctica a la farmàcia

La metodologia implica constantment a l’alumne i prioritza el treball a través d’exemples, exercicis, casos i altres recursos. “El Màster proporciona molts coneixements pràctics que es poden aplicar perfectament a la farmàcia“, destacaven els participants de l’edició anterior. A més, van valorar que la gestió de l’oficina és una àrea que no s’imparteix al Grau de Farmàcia.

Els objectius del MGOF

El Màster està pensat especialment per a farmacèutics comunitaris i es compon de 3 blocs: Finances i fiscalitat, Gestió de les persones i Màrqueting. Per tal de facilitar l’accessibilitat, els alumnes tenen l’opció de cursar-los per separat en funció dels seus interessos i disponibilitat.

El MGOF té tres grans objectius:

1. Conèixer les diferents àrees funcionals i els processos de negoci de la farmàcia. Per a això es proporcionen unes nocions bàsiques de la gestió d’empreses.
  2. El desenvolupament de les capacitats directives  i de lideratge de l’alumne.
  3. Que, en acabar, aquest sigui capaç d’actuar com a responsable d’una empresa, coneixent prèviament totes les funcions necessàries.

Com en altres anys, el MGOF inclourà conferències i casos d’èxit d’antics alumnes del Màster, que aportaran als estudiants les seves experiències i impressions. També s’ofereix a la comunitat d’antics alumnes els Fòrums MGOF, un cicle de conferències de temes relacionats amb la gestió de la farmàcia i un espai de reflexió conjunta.