Estàs aquí: Inici > Destacats > Les farmàcies catalanes posen en marxa una campanya per promoure el bon ús de les mascaretes entre la població

14 desembre 2020

“Com m’he de posar la mascareta? Com me l’haig de treure? Cada quant l’he de renovar? Què haig de fer si la vull llençar?”. Aconseguir que la població sàpiga respondre correctament aquestes preguntes, especialment durant les festes de Nadal, és fonamental per prevenir els contagis i frenar l’expansió de la COVID-19. Davant aquest escenari, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, en coordinació amb els Col·legis de Farmacèutics de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, ha posat en marxa una campanya que, sota el lema “La mascareta al seu lloc”, té com a objectiu promoure el bon ús de la mascareta.

La xarxa de farmàcies, un recurs sanitari valuós en la lluita contra la COVID-19

Gràcies a la seva l’accessibilitat, proximitat i capil·laritat, les farmàcies comunitàries tenen un enorme potencial com a recurs sanitari, fet que ja es va demostrar en la primera onada de la pandèmia, on van tenir un paper clau a l’hora d’informar, tranquil·litzar i aconsellar la població quan s’adreçava a les oficines de farmàcia amb diverses casuístiques, més enllà de la seva tasca habitual relacionada amb l’àmbit del medicament.

En aquest sentit, aquesta campanya que s’impulsa és un exemple més de la capacitat de la xarxa de 3.200 farmàcies de Catalunya per donar resposta a les necessitats de la població en un moment tan crucial com l’actual i en el marc de la crisi sanitària que estem vivint.

Els materials de la campanya

La campanya té com a material principal un cartell informatiu amb tres missatges clau. En primer lloc, per tal que la mascareta sigui efectiva, s’ha de portar ben posada i ajustada. En segon lloc, és important que la renovem per tal de dur-la en bon estat. I, finalment, cal tenir en compte la qualitat de la mateixa i que estigui certificada.

D’altra banda, també s’han elaborat sis infografies, que ajuden a resoldre els dubtes més freqüents dels usuaris. D’una manera molt visual, en les infografies es detalla que la mascareta ha de cobrir nas, boca i barbeta i s’ha d’ajustar la part metàl·lica al nas; que abans de posar-nos-la ens hem de rentar les mans amb aigua i sabó; un cop col·locada, no l’hem de tocar amb les mans i, si ho hem de fer, hem de rentar-nos-les primer amb aigua i sabó. Aquesta higiene de mans també és molt important a l’hora de retirar-la.

En les peces gràfiques també es detallen les característiques de les diferents tipologies de mascareta, quan renovar-la (cada 4-8 hores) i com guardar-la (bossa independent preferentment transpirable), així com la manera correcta de llençar aquests elements protectors, que sempre hauran d’anar a la fracció resta.