Estàs aquí: Inici > Destacats > Finalitza la campanya Mascareta /Salut, amb més de 9 milions de mascaretes dispensades des de les 3.227 farmàcies catalanes

22 juny 2020

Després de dos mesos en marxa, finalitza la campanya Mascareta /Salut amb 9.252.043 mascaretes sanitàries de teixit de tres capes dispensades des de la xarxa de 3.227 farmàcies de Catalunya.

Gràcies aquesta iniciativa, impulsada entre en el Departament de Salut i el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, la professió farmacèutica ha realitzat un esforç extraordinari més enllà de de la feina que ja realitza en el seu dia a dia, donant resposta a una necessitat derivada del procés gradual d’aixecament del confinament -la utilització generalitzada de mascaretes-, en un moment en què hi havia baixa disponibilitat d’aquest producte.

Dispensació a través del sistema de recepta electrònica de manera professional, regulada i registrada

La dispensació s’ha realitzat a través del sistema de recepta electrònica del CatSalut –prèvia presentació per part de l’usuari de la targeta sanitària individual-, fet que ha permès fer-ho de manera professional, regulada i registrada i adaptar la freqüència de dispensació en funció de la demanda per part de la població.

La primera mascareta gratuïta va anar càrrec del Servei Català de la Salut, i, les següents, a 0,76 cèntims/unitat, preu fixat per a la campanya per part del Departament de Salut sense que la distribució ni les oficines de farmàcia hagin tingut cap marge de benefici.

Mascaretes sanitàries: aspectes a tenir en compte

En el marc d’aquesta campanya, es va elaborar un cartell amb consells sobre com fer un bon ús de les mascaretes. Concretament, els tres aspectes que es detallen són quan utilitzar-les, on cal tenir present que, en cap cas, l’ús de mascareta sanitària substitueix les principals mesures higièniques, com el rentat de mans freqüent o tapar-se la boca i el nas amb la cara interna del colze o amb mocadors d’un sol ús si tossim o esternudem, així com les mesures de distanciament social; en segon lloc, es defineixen els set passos a seguir per fer-ne un ús correcte; i, finalment, es detallen les característiques de la mascareta que es va entregar a l’usuari.

La cadena del medicament, al servei de la salut del país

La campanya, recolzada pel Departament de Salut, s’emmarca en un projecte liderat en el seu origen des del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC), conjuntament amb altres agents de la cadena de proveïment del medicament –la indústria, amb Hartmann, i la distribució, amb Fedefarma, Alliance Healthcare, Cofares i Hefame– i un grup de treball de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Amb aquesta iniciativa, la cadena del medicament (indústria, distribució i la xarxa de 3.227 farmàcies catalanes) s’ha posat novament al servei de la salut del país, demostrant amb cada acció que respon sempre amb professionalitat i compromís davant la societat i l’Administració. Així mateix, els professionals farmacèutics catalans, tot i el repte que està suposant la gestió de la crisi sanitària generada per la COVID-19, segueixen treballant per garantir l’accés al medicament, la protecció de tota la població i per atendre les seves necessitats amb les màximes garanties.