Estàs aquí: Inici > Destacats > Vacunació COVID-19 dels professionals farmacèutics: preguntes freqüents

Vacunació COVID-19 dels professionals farmacèutics: preguntes freqüents

11 febrer 2021

El Departament de Salut va anunciar l’inici de la vacunació dels professionals sanitaris que treballen a les oficines de farmàcia, aquesta setmana, amb la vacuna d’AstraZeneca. Els professionals prioritzats són aquells que tenen contacte directe amb pacients, i inclouen els farmacèutics titulars, substituts i adjunts, així com els auxiliars o tècnics en farmàcia. La resta del personal seran convocats quan correspongui en funció del grup de població al qual pertanyen.

Davant aquesta notícia, el COFB ha elaborat un comunicat a col·legiats en què s’hi recullen preguntes freqüents que poden sorgir, avui dia:

Tinc més de 55 anys, quan em vacunaran?

La vacunació va començar el 9 de febrer de 2021 en persones d’entre 18 i 55 anys, de forma progressiva, i durant les 3 o 4 setmanes següents, aproximadament. Les persones majors de 55 anys està previst que s’incorporin aviat, en el moment que es pugui garantir la disponibilitat de vacunes ARNm.

M’han donat hora per vacunar-me, però no hi puc assistir. Puc anar-hi en qualsevol altre moment?

Si l’hora de la cita que t’han donat no et va bé, pots anar dins de l’horari establert, l’horari de vacunació és de 9 a 12 h i de 15 a 19 h.

M’han dirigit a un punt de vacunació, però no em va bé. Puc anar a qualsevol altre dins de l’horari en què m’han citat?

Si el punt de vacunació no et va bé, pots anar dins de l’horari establert a qualsevol altre punt de vacunació. Estem pendents de confirmació sobre procediment per sol·licitar el canvi de centre.

Què he de portar per vacunar-me?

1. CIP (en cas de no disposar-ne, el DNI).
  2. Declaració responsable.
  3. Document que acrediti que formes part d’un dels col·lectius prioritzats per la vacunació: carnet de col·legiat o certificat del col·legi professional, contracte de treball o darrera nòmina. En cas dels autònoms, alta d’autònom o darrer rebut de cotitzacions.

No podràs ser vacunat en aquesta convocatòria si:

1. Pateixes una immunodepressió greu, malaltia cardiovascular no controlada o malaltia hepàtica, renal metabòlica/endocrina i neurològica greu.
  2. Tens més de 55 anys.
  3. Ets un cas positiu de COVID-19 o contacte estret; en aquest cas hauràs de demanar cita per vacunar-te quan hagis finalitzat el teu aïllament.
  4. Si no formes part dels col·lectius professionals prioritzats.

Si no estic d’acord amb la vacunació amb AstraZeneca, puc exigir que em posin una vacuna amb més percentatge d’eficàcia?

La vacuna NO es pot triar, ni els farmacèutics ni cap altre grup podrà triar la vacuna que li posin. S’administrarà la que sigui adequada per al seu grup.

Les vacunes no són només per protecció individual sinó de grup, malgrat que l’eficàcia sigui menor, hi ha vacunes d’efectivitat només del 50% que han erradicat totalment malalties perquè el grup està majoritàriament vacunat.

Per a més informació podeu consultar el portal de Canal Salut de la Generalitat o aclarir els dubtes relacionats amb la vacunació a l’espai dedicat al Coronavirus a l’intranet col·legial.