Estàs aquí: Inici > Secció de fotografia del COFB > Noves activitats programades per la secció de fotografia del COFB

Noves activitats programades per la secció de fotografia del COFB

9 febrer 2022

Pròximament, tindran lloc dues activitats de la secció de fotografia del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB). Les destaquem tot seguit:

En modalitat híbrida, el pròxim 9 de març s’impartirà la conferència “Inspiració i tècnica en la fotografia de viatges”, adreçada a farmacèutics, familiars i amics aficionats a la fotografia. Oriol Alamany, fotògraf professional, serà l’encarregat d’impartir la conferència. Els seus projectes fotogràfics tracten sobre el patrimoni natural i cultural en zones remotes del planeta. Les seves fotografies i escrits han estat divulgats en multitud de revistes com: National Geographic, BBC Wildlife, GEO, Lonely Planet, etc.

A més, Alamany ha publicat una dotzena de llibres com ara “Fotografia en tus viajes”, “Viajar con tu cámara” o “Fotografiar la naturaleza”. També ha participat en nombrosos programes de ràdio i televisió i destaca la seva activitat docent. Actualment, organitza viatges fotogràfics a diverses destinacions del món.

Passejada fotogràfica pel barri d’Horta

Una altra de les activitats proposades per la secció de fotografia del COFB tindrà lloc el pròxim diumenge 13 de març. L’activitat, que és gratuïta, però requereix inscripció prèvia, girarà al voltant de l'”street photo“. S’adreça a tots aquells col·legiats que volen passar una bona estona fent fotos tant amb càmera com amb mòbil i veure la ciutat de Barcelona amb uns altres ulls.

Quin serà el recorregut?

En aquesta nova passejada es descobrirà l’interessant passat del barri d’Horta de Barcelona (la caminada serà d’uns 4 km). El punt de trobada serà la sortida de la línia 5 del metro (parada Vilapicina) a les 10 h. El recorregut començarà per les Torres d’Aigua, la primera la trobarem al carrer Cartellà. L’aigua canalitzada procedent de la Mina de Can Travi, arribava a la Torre per vasos comunicants i després es distribuïa a les cases veïnes.

Posteriorment, el grup s’endinsarà per carrerons i places des d’on es poden veure les masies que parlen del passat de pagesia, com Can Gras a la plaça de les Santes Creus i Can Mariner, una de les més ben conservades, i també una segona torre d’aigua al carrer d’Horta. A continuació, s’arribarà al carrer Campoamor, on destaquen un seguit de cases d’estiueig modernistes, de famílies benestants de Barcelona i l’església de Sant Joan d’Horta.

Al final d’aquest carrer, ja tocant a la Ronda de Dalt, hi ha la Creu de Terme del municipi d’Horta. De baixada es visitarà el carrer Aiguafreda, on hi ha les cases de les bugaderes amb els safaretjos, que parlen de les dones que rentaven la roba a les famílies benestants. La passejada acabarà a la Plaça Eivissa.

Curs: Retrat fotogràfic, a càrrec del fotògraf Nacho Olano

El pròxim dissabte 26 de març, el fotògraf Nacho Olano impartirà un curs intensiu al seu estudi titulat “Curs de retrat fotogràfic” en modalitat presencial i un format eminentment pràctic. A la primera part del curs s’explicaran i es podran veure els diferents tipus d’il·luminació i, a la tarda, durant la segona part, cada participant podrà practicar el tipus de retrat i il·luminació que desitgi. Es comptarà amb una model per fer els retrats. També s’explicarà com aplicar les diferents tècniques d’il·luminació a casa o a un estudi casolà.

Així doncs, l’objectiu del curs és ensenyar la tècnica bàsica que envolta el fascinant món del retrat, com a punt de partida per poder evolucionar i que ens ajudi a desenvolupar l’activitat fotogràfica i, al mateix temps, passar una bona estona. Fer fotos in situ és la millor manera de solucionar els dubtes i aprendre moltes coses noves, d’aquí que el format del curs sigui totalment pràctic.

Temes que s’abordaran al curs

Durant el programa de la sessió, s’abordaran els temes següents: tipus de retrats (autoretrats, infantil, oficial, grupal, reportatge, etc.); tipus d’enquadrament (general, americà, pla curt, etc. i què aporta cada un d’ells); tipus de lents (resultats que es poden obtenir segons la lent utilitzada); tipus de llum (com escollir-la i mesurar-la per donar un caràcter o altre al retrat); sistemes i esquemes d’il·luminació d’estudi (com improvisar un estudi domèstic) i, per últim, els models.

Més informació i inscripcions

Les inscripcions es poden fer a través dels següents enllaços:

• Conferència: Inspiració i tècnica en la fotografia de viatges, a càrrec d’Oriol Alamany. Accedeix aquí.
  • Passejada fotogràfica pel barri d’Horta. Accedeix aquí.
  • Curs de retrat fotogràfic, a càrrec del fotògraf Nacho Olano. Accedeix aquí.