Estàs aquí: Inici > Destacats > Neix “La meva cartera”, el “wallet’ digital de Catalunya per portar les targetes al mòbil, estrenant-se amb la targeta sanitària

22 setembre 2022

A partir del dia 27 de setembre, la ciutadania de Catalunya pot tenir la targeta sanitària individual (TSI) al mòbil i utilitzar-la per identificar-se en format digital a les farmàcies, i progressivament als diferents centres sanitaris. És el primer títol que incorpora “La meva cartera”, el wallet o moneder digital creat pel Govern que permetrà tenir tots els títols, carnets i permisos que emet la Generalitat de Catalunya en format digital i en un únic espai al mòbil. La TSI digital també es podrà visualitzar a través de La Meva Salut, dins de la secció de dades personals de la persona usuària, o a través del botó “Targeta Sanitaria Digital” de la pantalla d’inici.

D'esquerra a dreta,  el conseller de Salut, Josep M. Argimon, el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, la directora general de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, Ester Manzano, i el president del CCFC i del COFB, Jordi Casas.
D’esquerra a dreta, el conseller de Salut, Josep M. Argimon, el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, la directora general de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, Ester Manzano, i el president del CCFC i del COFB, Jordi Casas.

El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, acompanyat del conseller de Salut, Josep M. Argimon, ha presidit avui el llançament d’aquest nou servei digital, que anirà incorporant progressivament la resta de carnets de la Generalitat, com ara el de família nombrosa, el de biblioteques o la T-Mobilitat.

Neix amb la voluntat d’esdevenir el ‘wallet de Catalunya’ i incorporar també títols privats en un sol espai al mòbil. Durant la presentació, el vicepresident Puigneró ha afirmat que “podem dir que ‘La meva cartera’ ets ‘Tu, al mòbil’, perquè representa cadascuna de les nostres identitats en l’ús quotidià”. El conseller de Polítiques Digitals ha destacat que amb aquesta nova aplicació “tothom podrà identificar-se digitalment davant de tercers d’una manera fàcil, còmoda i segura” i l’ha definit com “un projecte de país que ens apropa a la idea de nació digital del segle XXI”.

L’ús del moneder digital començarà a les farmàcies

El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha explicat que el moneder digital començarà per les farmàcies perquè “estan tecnològicament preparades”. També ha assenyalat que la targeta sanitària individual (TSI) és la que més s’utilitza i en aquest sentit, ha afirmat que el moneder digital “serà un servei molt útil”. A més, s’ha mostrat convençut que “com tota transformació digital, esdevindrà la nostra eina habitual”“Catalunya és un país capdavanter en el món de la digitalització”, ha conclòs Argimon.

“A partir de dimarts, els usuaris podran accedir a la seva medicació amb la targeta sanitària digital a través de les més de 3.200 farmàcies de Catalunya”, ha explicat Jordi Casas, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, qui també ha remarcat que “‘La meva cartera’ és un projecte que conjuga dues de les vessants de desenvolupament de la farmàcia catalana: d’una banda, la digitalització; i d’altra banda, la consolidació coma a punt d’informació sanitària i de servei a la ciutadania dins del sistema de salut”.

Com tenir ‘La meva cartera’ al mòbil

Els passos per tenir ‘La meva cartera’ al mòbil són els següents:

·Accedir amb el navegador web del mòbil a lamevacartera.gencat.cat
·Crear un accés directe en forma d’icona a la pàgina d’inici del telèfon (així funcionarà com una app sense necessitat d’anar als markets).
·Un cop dins de l’aplicació, cal acceptar el tractament de les dades personals

·Seguidament, per identificar-se, s’ha de fer servir un certificat digital: l’idCAT Mòbil (mitjà còmode, segur i molt fàcil d’utilitzar des del mòbil) o un altre sistema compatible.
·Un cop identificat, les targetes disponibles es descarreguen i ja es poden usar.
·L’aplicació ofereix l’opció de fer servir el sistema de protecció del mòbil (PIN, Face ID…) per evitar haver d’identificar-se cada vegada que s’hi accedeix.