Estàs aquí: Inici > Destacats > Farmaserveis incorpora un nou servei de consell professional en lactància materna: Alletafarma

19 juliol 2023

La plataforma de registre assistencial, Farmaserveis, incorpora Alletafarma, un nou servei de consell professional en lactància materna a la farmàcia. Es tracta d’un servei que oferiran les farmàcies catalanes, donades d’alta a la plataforma del Consell de Col·legis Farmacèutics de Barcelona (CCFC), per oferir consell i suport personalitzat a les mares lactants i als seus familiars.

El nou servei permetrà als farmacèutics comunitaris oferir consell professional a cada pacient, gràcies a les fitxes de suport elaborades per a les diferents casuístiques com la pujada de la llet, l’agafament al pit, el còlic del lactant, clivelles, mastitis, entre d’altres. En cas que sigui necessari, el professional de l’àmbit sanitari podrà derivar la pacient a la llevadora.

A més a més, aquest servei que incorpora Farmaserveis permet fer un seguiment del cas, programar cites i enviar informació de fitxes de manera individualitzada. Ben aviat, els pacients tindran disponibles les dades a l’app “La Meva Farmàcia“.

Curs d’actuació farmacèutica en alletament matern: suport i promoció

Per poder oferir aquest servei des de la farmàcia comunitària és imprescindible, en primer lloc, estar donat d’alta a la plataforma Farmaserveis; i, en segon lloc, fer el “Curs d’actuació farmacèutica en alletament matern: suport i promoció, que s’iniciarà l’1 d’agost a la web d’Àgora Sanitària. El curs, totalment online de 8 hores lectives, serà impartit per pediatres, llevadores i farmacèutiques referents en lactància materna.

L’objectiu de la formació és capacitar al farmacèutic/a per detectar situacions que dificulten la lactància materna i relacionar-les amb recursos pràctics per afrontar-les. També és útil per adquirir eines per poder oferir consell i assessorament de la manera més adequada. Ajuda a resoldre diversos casos clínics aplicant la teoria apresa i, finalment, permet conèixer i emprar les fitxes de suport elaborades per al farmacèutic i per a la població.

Farmaserveis incorpora aquest nou servei que se suma a la resta de serveis que ja es prestaven des de la plataforma de registre assistencial: perfil lipídic, paràmetres antropomètrics, glicèmia i HbA1c, consell alimentari, pressió arterial i el programa de cessació tabàquica.

La plataforma de registre assistencial, Farmaserveis, és un projecte del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) per a la digitalització de la farmàcia catalana i que transforma la relació actual del farmacèutic/a amb el pacient i alhora connecta amb la seva salut digitalment.

Per donar-se d’alta, els col·legiats del COFB disposen de tota la informació actualitzada sobre Farmaserveis en aquest apartat de la intranet col·legial (accés exclusiu col·legiats).