Estàs aquí: Inici > Destacats > La professió farmacèutica a la província de Barcelona l’any 2022

La professió farmacèutica a la província de Barcelona l’any 2022

4 agost 2023

El Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos (CGCOF) ha publicat l’informe “Estadísticas de Colegiados y Farmacias” que correspon a l’any 2022. El document és una radiografia de la professió farmacèutica a Espanya, ja que analitza les xifres més rellevants, vinculades als farmacèutics i a les farmàcies, tant en l’àmbit estatal, com autonòmic i provincial.

Tot seguit, destaquem les dades més importants del document que fan referència a la província de Barcelona i al global de Catalunya.

9.225 col·legiats i col·legiades a la província de Barcelona

En el total de l’Estat, l’any 2022 es va tancar amb un total de 79.288 farmacèutics col·legiats, 1.160 més que l’any anterior, que representa un augment d’1,5%. En el cas de Catalunya, també hi ha hagut un lleuger creixement, dels 11.580 col·legiats que hi havia el 2021 van passar a ser 11.659, un 0,7% més. Pel que fa a Barcelona, el percentatge de col·legiats va augmentar un 0,5%, tancant el 2022 amb 9.225 col·legiats, 43 més que el 2021.

Per darrere de Madrid (13.797), Barcelona és la segona província amb més col·legiats, un 11,6% del total, i presenta una taxa de 161,1 farmacèutics per cada 100.000 habitants. Catalunya, com a comunitat autònoma, representa un 14,7% del total de col·legiats i la taxa és de 149,6 farmacèutics/100.000 hab.

El col·lectiu farmacèutic representa un 8,4% dels professionals sanitaris de l’estat i és la tercera professió sanitària amb major número de col·legiats, per darrere d’infermers i metges.

El nombre de farmacèutiques de Barcelona, per sobre de la mitjana espanyola

Dins l’àmbit sanitari, la professió farmacèutica és una de les que compta amb més dones col·legiades. En el cas de la província de Barcelona, suposen un 74,1% del total de farmacèutics col·legiats, una xifra que supera la mitjana espanyola, que és d’un 71,9%.

Pel que fa a la mitjana d’edat entre els col·legiats, a Catalunya és de 50,6 anys. A Barcelona, és lleugerament inferior amb 50,3 anys.

El pes de la farmàcia comunitària

L’any 2022 es va tancar amb un total de 22.220 farmàcies comunitàries a l’Estat, 3.258 de les quals són a Catalunya, que és la segona comunitat autònoma amb més nombre de farmàcies, després d’Andalusia. La província de Barcelona n’acumula 2.357, de les quals 1.023 estan a la capital. En el conjunt de l’estat un 35,5% de farmàcies es concentren a les capitals.

Pel que fa al percentatge d’habitants per farmàcia, la ràtio a Barcelona és de 2.430 habitants per farmàcia, superior a Catalunya, on trobem una mitjana de 2.137 habitants per farmàcia.

En relació amb les modalitats d’exercici, la Farmàcia Comunitària és la més nombrosa. 9.168 professionals catalans exerceixen en l’oficina de farmàcia, 7.411 dels quals només a Barcelona. Les altres modalitats amb major presència a Barcelona són Ortopèdia (561), Alimentació/Nutrició i Dietètica (467) i Indústria (410).

Font i més informació: Estadísticas de Colegiados y Farmacias Comunitarias 2022 (via Farmacéuticos)