Estàs aquí: Inici > Destacats > Comença la quarta edició dels tallers de bones pràctiques de distribució de medicaments

28 setembre 2017

Aquest 28 de setembre s’ha iniciat la quarta edició dels tallers de bones pràctiques de distribució de medicaments (BPD), amb un total de sis cursos que tindran lloc a partir d’ara i fins el gener de 2018.

Els tallers estan organitzats pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona conjuntament amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i la secció catalana de l’Associació Espanyola de Farmacèutics de la Indústria (AEFI), i s’ofereixen des del 2015 de manera pionera a l’estat per respondre a les demandes i necessitats del sector.

Els tallers, que han tingut una molt bona acollida en cada edició, combinen teoria i pràctica perquè els alumnes tinguin les eines necessàries per aplicar més fàcilment els coneixements adquirits a les entitats de distribució a què estan vinculats. Les inscripcions als diferents cursos disponibles estan obertes al web cofb.org.

Les bones pràctiques de distribució de medicaments constitueixen un marc de referència nou, de compliment obligat a la normativa europea, per desenvolupar els sistemes de garantia de qualitat que han de seguir les empreses que distribueixen medicaments d’ús humà a la Unió Europea.

El bon ús en la distribució de medicaments serveix per garantir la qualitat i l’autenticitat dels medicaments distribuïts, evitar l’entrada de medicaments falsificats al canal legal de distribució i venda i protegir la salut de la població.

El calendari i programa dels tallers són els següents:

Taller 1. Validació del transport capil·lar de medicaments

• Transport de medicaments. Què ha d’incloure la validació. Exemples de deficiències trobades en inspeccions.
  • Sessió pràctica sobre la validació del transport ca­pil·lar en les entitats de distribució de medicaments.

Data: 28 de setembre de 2017.

Taller 2. Autoinspeccions i auditories.

• Autoinspeccions i auditories externes. Exemples de les deficiències més rellevants observades en les inspeccions.
  • Sessió pràctica sobre com fer les autoinspec­cions i les auditories externes. Revisió i anàlisi crítica dels informes d’auditoria a empreses de transport de medicaments.

Data: 19 d’octubre de 2017.

Taller 3. Anàlisi de riscos en la distribució de medicaments.

• L’anàlisi de riscos en les BPD i exemples de defi­ciències trobades en inspeccions.
  • Sessió pràctica per implantar el procés d’anàlisi de riscos en la distribució farmacèutica.

Data: 9 de novembre de 2017.

Taller 4. Indicadors de qualitat en la distribució de medicaments.

• Indicadors de qualitat en les BPD i exemples de deficiències trobades en inspeccions.
  • Sessió pràctica d’identificació d’indicadors de qualitat i com gestionar-los.

Data: 23 de novembre de 2017.

Taller 5. Qualificació de les instal·lacions d’emmagatzematge.

• Condicions que han de complir les instal·lacions dedicades a conservar i emmagatzemar els me­dicaments i exemples de deficiències trobades en inspeccions.
  • Sessió pràctica sobre la qualificació de les instal·lacions de les entitats de distribució dels medicaments.

Data: 14 de desembre de 2017.

Taller 6. Validació de sistemes informatitzats.

• Validació de sistemes informatitzats. Exemples de deficiències trobades en inspeccions.
  • Sessió pràctica sobre la validació dels sistemes informatitzats utilitzats en processos de distribució de medicaments.

Data: 25 de gener de 2018.

Les incripcions es poden realitzar a cofb.org

Primera sessió de la 4a edició dels Tallers de bones pràctiques de distribució de medicaments

Les places són limitades a 30 persones per grup i tots els tallers tindran lloc al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (C/Girona, 64-66), de 16 a 19h.

Coordinació
Anna Maria Culleré, vocal de Distribució del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.
Raquel Arenós, vocal de Garantia de Qualitat de l’Associació Espanyola de Farmacèutics de la Indústria – Secció Catalana.
Salvador Cassany, cap del Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris del Departament de Salut.

En col·laboració amb:

Logo Asociación Española de Farmacéuticos de la Indústria. Logo Departament de Salut

Altres informacions dels tallers recollides al Blog: