Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Dermofarmàcia: aplicació pràctica en higiene bucal, atòpia, higiene íntima i tractaments facials

30 abril 2018

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) va organitzar el passat mes d’abril un total de 4 sessions dedicades a la dermofarmàcia, emmarcades en el curs “Dermofarmàcia: consells i recomanacions”, adreçat a tècnics i auxiliars de farmàcia.

A cada sessió es va tractar un tema diferent, d’entre els següents: higiene bucal, atòpia, higiene íntima en les diverses etapes de la vida consells de tractaments facials.

El curs "Recomanacions i Consells en Dermofarmàcia" es va seguir amb un gran interès.

El curs “Recomanacions i Consells en Dermofarmàcia” es va seguir amb un gran interès.

Recomanacions freqüents en dermofarmàcia

Higiene bucal

En la primera sessió, Xavier Calvo, odontòleg i medical advisor de Dentaid, va fer un repàs de l’anatomia de la cavitat oral, les principals patologies que afecten les dents, els diferents productes que hi ha per tal de cuidar-les i com recomanar-los.

Atòpia

Durant la segona jornada, Marta Bajona medical advisor de Laboratoris Ferrer, va parlar de la dermatitis atòpica, les causes i les manifestacions de la patologia i els productes dermocosmètics que es poden recomanar des de la farmàcia per tal d’alleugerir i espaiar els brots. També va donar consells de recomanació sobre estils de vida, per tal de millorar la qualitat de vida dels pacients.

Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, acompanyada de l'odontòleg i medical advisor de Dentaid, Xavier Calvo.

Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, acompanyada de l’odontòleg i medical advisor de Dentaid, Xavier Calvo.

Higiene íntima

La tercera sessió, dedicada a la higiene íntima, la va impartir Noemí Serra-Baldrich, farmacèutica R&D de laboratoris Leti. Serra-Baldrich va explicar les diferències de la mucosa a les diferents etapes vitals de la dona, fet que cal conèixer per a recomanar productes adients en cada cas. També va referir-se als productes que existeixen per tractar les patologies de la zona íntima i de quina manera utilitzar-los.

Tractaments facials

L’últim dia de curs, es van abordar els tractaments facials, a càrrec de Gemma Márquez, dermatòloga adjunta del servei de dermatologia de l’Institut de Dermatologia Avançada (IDERMA). Al llarg de la seva exposició, Márquez va centrar-se en les diferències de la pell al llarg de la vida, les principals patologies d’aquesta en l’àmbit facial (rosàcia, acne, vitiligen…). Finalment, va parlar de consells aplicables a les rutines cosmètiques pels diferents tipus de pell.

Objectius del curs

Els objectius del curs van ser els següents:

• Adquirir els coneixements, les habilitats i les tècniques necessàries per oferir el consell més adient en cada una de les àrees i els productes tractats en el curs.
  • Saber recomanar els productes i els tractaments dermofarmacèutics adequats en cada situació.

Aquests objectius, segons Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, reflecteixen que “el Col·legi és conscient de la necessitat que tot el personal de l’oficina de farmàcia ha de saber respondre les consultes que fan els pacients mitjançant un consell de qualitat i ben argumentat”.

“Bona acollida entre els alumnes”

D’altra banda, la vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB va fer una valoració positiva del curs: “La formació ha tingut una bona acollida entre els alumnes, que han fet moltes preguntes i han assistit amb gran interès a totes les sessions programades”, va explicar.

Amb la col·laboració de: