Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Diada del Farmacèutic: Grans projectes de futur a afrontar des del Col·legi

Diada del Farmacèutic: Grans projectes de futur a afrontar des del Col·legi

18 gener 2018

El dimecres 17 de gener es va celebrar la Diada del Farmacèutic 2017 que cada any organitza el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona. L’acte, que va tenir lloc a l’incomparable marc del Palau de la Música Catalana, serveix per homenatjar els farmacèutics que han complert  25, 50 i fins a 75 anys de col·legiació.

El Palau de la Música, ple de gom a gom, amb motiu de la celebració de la Diada del Farmacèutic 2017.

Homenatge als col·legiats

El primer homenatjat va ser el Sr. Pere Quintana, que complia 75 anys de col·legiació i va rebre la insígnia d’or i brillants per part del president del Col·legi, Jordi de Dalmases.

Quintana que va adreçar unes paraules al públic i va explicar que “el treball a la farmàcia ha canviat molt” i que hi ha objectes de la farmàcia que “han passat a la història” com ara “els morters, el pindoler, les espàtules, el granetari…”. Quintana també va explicar no sent nostàlgia per aquells anys perquè “aquelles medicines curaven poc i, en canvi, els productes d’ara curen molt més”.

Pere Quintana va rebre la insígnia d'or i brillants pels seus 75 anys de col·legiació.

Pere Quintana va rebre la insígnia d’or i brillants pels seus 75 anys de col·legiació.

Pere Quintana, que va rebre la insígnia d’or i brillants pels seus 75 anys de col·legiació, durant el seu parlament.A continuació, el president va fer entrega de les insígnies d’or als 31 homenatjats que complien 50 anys de col·legiació. I, seguidament, el president del COFB, Jordi de Dalmases juntament amb la vicepresidenta Núria Bosch i els membres de la Junta de Govern Jordi Casas, Joan Calduch, Guillermo Bagaría, Francisca Aranzana, Aina Surroca, Marta Amat, Marta Alcalde i Anna Bach van lliurar les insígnies de plata als 112 homenatjats que complien 25 anys de col·legiació. Tots els homenatjats es van fer la tradicional fotografia de família.

Discurs del President: “El registre de l’activitat farmacèutica és fonamental per consolidar el rol del farmacèutic com a agent de salut”

El president, Jordi de Dalmases, va apuntar, durant el seu discurs, cap a un dels “grans projectes de futur que afrontarem des del Col·legi”. Es tracta del registre d’activitats associades als serveis professionals que s’ofereixen des de la farmàcia comunitària.
“Tenir quantificats els resultats que s’obtenen gràcies al registre de l’activitat farmacèutica és fonamental per poder posar a disposició del pacient més informació  i consolidar  el rol del farmacèutic com a agent de salut“, va afirmar.

El president també va fer un repàs de les cinc línies estratègiques que s’ha marcat el COFB amb l’objectiu “d’impulsar professionalment els farmacèutics de tots els àmbits d’exercici com a agents de salut“.

El president del COFB, Jordi de Dalmases, durant el seu discurs.

Aquestes línies estratègiques són:

• Vetllar per la qualitat de la professió, a través de la formació continuada, el coneixement del Codi Deontològic i facilitant la certificació de qualitat.
  • Fer útil el Col·legi per a tots els farmacèutics, facilitar la relació dels col·legiats amb el COFB, apostar per la transformació digital.
  • Reforçar el rol de tots els farmacèutics com a agents de salut, potenciar la presència del farmacèutic en tots els espais on es parla de salut i continuar amb el desplegament de la xarxa de coordinadors i delegats.
  • Enfortir el model de farmàcia comunitària, consolidant el model de xarxa per donar valor assistencial i impulsant la cartera de serveis com a valor professional, de la mà de campanyes – com la detecció precoç de la diabetis o la del càncer de pell – que situen al pacient al centre de la nostra actuació.
  • Tenir sempre present millorar el funcionament de la Junta de Govern, que anirà desenvolupant, juntament amb el compromès equip del Col·legi, accions que ens ajudin a assolir els objectius marcats com a professió farmacèutica.

Potenciació de la investigació farmacèutica a través de les Beques Col·legials

Durant la Diada també es va realitzar l’entrega dels diplomes acreditatius als projectes becats pel COFB durant el curs 2016-2017, a través dels quals es potencia la recerca en l’àmbit farmacèutic. Enguany, aquests projectes han estat la “Farmacogenètica de les estatines: cap a una medicina personalitzada” (dins la categoria de projecte professional) i el “Desenvolupament d’una aplicació per dispositius mòbils sobre interaccions entre medicaments i exercici físic” (dins la categoria d’innovació).

Cristina Ruiz va recollir el diploma pel projecte "Farmacogenètica de les estatines: cap a una medicina personalitzada".

Cristina Ruiz va recollir el diploma pel projecte “Farmacogenètica de les estatines: cap a una medicina personalitzada”.

Juan Carlos Juárez va recollir el diploma pel projecte "Desenvolupament d'una aplicació per dispositius mòbils sobre interaccions entre medicaments i exercici físic".

Juan Carlos Juárez va recollir el diploma pel projecte “Desenvolupament d’una aplicació per dispositius mòbils sobre interaccions entre medicaments i exercici físic”.

Actuació del Quartet Mèlt

Després de l’entrega de reconeixements, l’acte va acabar amb una actuació del Quartet Mèlt, guanyador de la tercera edició del concurs Oh Happy Day de TV3, amb un repertori que va incloure cançons dels seus dos discos Maletes (2016) i Xarrampim! (2017).  Tampoc va faltar alguna nadala, el gènere més identificatiu dels inicis del grup.

Moment de l'actuació del Quartet Mèlt, guanyador de la tercera edició de l'Oh Happy Day de TV3.

Moment de l’actuació del Quartet Mèlt, guanyador de la tercera edició de l’Oh Happy Day de TV3.

Altres publicacions relacionades recollides al Blog:

Un comentari

1. Un dia molt intens i una festa maravellosa.Un gran record.