Estàs aquí: Inici > Destacats > La Formació Continuada en temps de COVID-19

La Formació Continuada en temps de COVID-19

14 maig 2020

Article d’Aina Surroca Rebés, farmacèutica comunitària, vocal de la Junta i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.

“La crisi de la COVID-19 sense dubte canviarà , almenys a curt termini, els nostres hàbits de formació on la presencialitat deixarà de ser protagonista, però estic segura que el que no ens canviarà són les nostres ganes de seguir formant-nos i estar al dia.”

Davant la situació excepcional causada per l’epidèmia COVID-19,  el passat 5 de març vàrem haver de suspendre totes les activitats de formació presencial programades, a l’espera de com evolucionaven els esdeveniments.

Considerem la formació continuada com un pilar fonamental del desenvolupament professional i actualment es disposa d’eines virtuals i recursos innovadors que ens  permeten oferir-la a uns nivells de qualitat òptims sense presencialitat.

De fet, des del 2016 es va incorporar la tecnologia webinar a la majoria de les conferències organitzades pel nostre Col·legi amb una gran acceptació per part de tots els col·legiats , i aquest any hem fet una aposta per la formació online renovant i actualitzant el nostre portal de referència www.agorasanitaria.com.

Hem reprès les activitats programades de forma virtual

Ara com ara, hem reprès les activitats programades ajustant la metodologia, calendari i proposant aquella solució virtual més adequada en cada cas.

Aquest pas endavant ens permetrà continuar actualitzant els nostres coneixements en el nou escenari de forma fàcil i còmoda, recuperant a poc a poc la rutina.

Una oportunitat per fer un pas endavant

La crisi de la COVID-19 sense dubte canviarà, almenys a curt termini, els nostres hàbits de formació on la presencialitat deixarà de ser protagonista, però estic segura que  el que no ens canviarà són les nostres ganes de seguir formant-nos i estar al dia.

Tenim l’oportunitat d’impulsar encara més l’oferta virtual del nostre programa formatiu i continuar amb pas ferm cap a una proposta de qualitat, que integri les noves tecnologies i s’adapti a les nostres necessitats en cada moment. Aportar solucions si no podem tenir trobades presencials a les aules i fomentar en tot moment el flux de coneixement entre el nostre col·lectiu han de ser  els nostres objectius.  Les iniciatives engegades pel Col·legi, ens permeten fer arribar tota l’activitat formativa arreu, sense haver-nos de desplaçar, evitant la mobilitat, i sempre seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries.

En definitiva, volem facilitar al màxim  l’experiència d’adquisició de coneixement gaudint de totes les facilitats que les noves tecnologies ens posen al nostre abast.

Espero retrobar-vos a les aules, siguin virtuals o físiques ben aviat!