Estàs aquí: Inici > INFARMA > Infarma Madrid 2020 s’ajorna per raons sanitàries. Noves dates del 30 de juny al 2 de juliol

5 març 2020

L’organització d’Infarma Madrid 2020, el Congrés Europeu d’Oficina de Farmàcia i Saló de Medicaments i Parafarmàcia, ha decidit ajornar la seva celebració prevista per als dies 10, 11 i 12 de març davant l’excepcional situació sanitària provocada pel coronavirus COVID-19 a Espanya i les mesures de contenció del brot recomanades pel Ministeri de Sanitat. Les noves dates de celebració previstes seran el 30 de juny i l’1 i 2 de juliol.

El president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Madrid (COFM), Luis González Díez, una de les entitats organitzadores d’Infarma, juntament amb el Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona i Interalia, ha anunciat avui en roda de premsa aquest ajornament, que es produeix per circumstàncies de “força major i després d’avaluar i compartir les diferents variables socials i professionals amb les autoritats sanitàries respecte a l’evolució del brot de coronavirus”.

La decisió de posposar Infarma s’adopta després d’estar en permanent comunicació amb el Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid, seguint les instruccions de les autoritats sanitàries i “prioritzant sempre el criteri sanitari des de la professionalitat i l’exercici responsable de la nostra professió”, ha subratllat Luis González, qui ha qualificat la decisió de “difícil, però encertada”.

El president del COFM ha estat acompanyat del president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases, i del president d’Interalia, l’empresa organitzadora del Saló farmacèutic, Jorge Arqué Ferrari.

L’ajornament del Congrés i Saló es produeix “per força major, entesa com un esdeveniment imprevisible i inevitable, on a més interpretem la necessària col·laboració de tots els professionals sanitaris, entre els quals ens trobem els farmacèutics, en benefici de tots els ciutadans d’aquest país”, ha explicat.

D'esquerra a dreta: El president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases; el president del Col·legi de Farmacèutics de Madrid, Luis González, i el president d'Interalia, Jorge Arqué.

D’esquerra a dreta: El president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases; el president del Col·legi de Farmacèutics de Madrid, Luis González, i el president d’Interalia, Jorge Arqué.

Com a professionals sanitaris més pròxims a la població, Luis González ha recordat el paper que els farmacèutics estan jugant en aquesta crisi sanitària a l’hora d’informar i recomanar mesures de prevenció en col·laboració amb les autoritats sanitàries. Així mateix, ha enviat també un missatge de tranquil·litat a tots els ciutadans i de responsabilitat amb la seva cura: “Quan tot això passi, no oblidem, si us plau, continuar rentant-nos les mans sovint i adoptar totes les mesures d’higiene per a evitar contagis i per respecte als altres”.