Estàs aquí: Inici > Destacats > L’actualitat de la professió a les sessions informatives al territori de la Junta de Govern

31 octubre 2019

Del 25 de setembre al 21 d’octubre, el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, i membres de la Junta de Govern van tornar a apropar-se al territori amb diverses reunions d’actualitat en diferents punts de la província de Barcelona. L’objectiu era fer un repàs a la situació actual i l’evolució de la professió, així com copsar les opinions i atendre les preguntes dels farmacèutics i farmacèutiques assistents.

L'edifici El Sucre va acollir els farmacèutics i farmacèutiques de la zona, a la reunió d'actualitat celebrada a Vic.

L’edifici El Sucre va acollir els farmacèutics i farmacèutiques de la zona, a la reunió d’actualitat celebrada a Vic.

En aquestes trobades, celebrades a Sitges, Vic, Terrassa, Mataró i Barcelona, amb més de 450 inscrits, es van poder compartir les últimes novetats,  les oportunitats i reptes que es presenten i les accions previstes en diferents àmbits d’actuació.

Novetats a la professió, digitalització i campanyes

En aquestes reunions d’actualitat, tant el President com diferents membres de la Junta van explicar les accions i posicionaments del Col·legi en diferents àmbits. Es va donar compte del nou concert amb el Servei Català de la Salut, previst pel 2020, o del nou Decret per l’elaboració d’SPD. Es va compartir el treball que s’està fent en la redacció d’una guia d’autoinspecció que faciliti la comprovació del compliment de la legislació vigent en l’activitat de l’oficina de farmàcia, que facilitarà la detecció d’irregularitats i la seva correcció. També es va abordar el tema dels desabastiments i es va recordar la importància d’informar a CISMED, eina que, com a novetat, s’ha integrat a la guia de dispensació.

El president del COFB, Jordi de Dalmases, en un moment de la seva presentació a Terrassa.

Bona part de la sessió va tenir a la digitalització de la farmàcia com a protagonista. Des del posicionament davant les plataformes de venda en línia, fins a les eines impulsades per digitalitzar la professió, la relació amb l’usuari o el propi Col·legi, van ser alguns dels temes tractats en aquest apartat. Per tancar la presentació per part dels membres de la Junta de Govern, es van detallar les campanyes impulsades des del COFB, amb especial èmfasi en les properes accions d’#AtencióPell365, així com les novetats formatives incloses en el nou Programa de Formació Continuada 2019-2020.

Participació activa dels professionals

També va haver-hi un espai pels coordinadors de zona a les sessions celebrades fora de la capital, on van poder exposar els projectes que s’estan duent a terme per part dels farmacèutics i farmacèutiques de les respectives àrees geogràfiques. Finalment, els nombrosos assistents que van estar presents a les diferents jornades, van poder compartir els seus dubtes i consultes.

Els primers mesos d’implantació del SEVeM, la supressió del cupó precinte, la recepta electrònica, la interoperabilitat, la remuneració de l’SPD o la venda online van ser alguns dels temes que van posar sobre la taula els professionals assistents a les diferents reunions d’actualitat.