Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > L’estudi “Sol i salut” detecta desconeixement en protecció solar

L’estudi “Sol i salut” detecta desconeixement en protecció solar

16 juliol 2013

solisalut102 farmàcies de Barcelona han participat en l’estudi “Sol i salut” per conèixer els hàbits de la població davant l’exposició solar. En l’estudi, realitzat pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona i Laboratoris Avène, hi han participat més de 1.500 persones.

Les enquestes fetes evidencien el desconeixement en protecció solar amb dades com que només un 5% de la població s’aplica la quantitat necessària de crema solar o que el 23% desconeix si l’índex que utilitza és l’adequat per a la seva pell. Consulta la nota de premsa

Segons l’estudi, per a l’usuari la farmàcia és sinònim de confiança, qualitat i recomanació. “El coneixement del producte, la recomanació individualitzada a l’usuari i el consell farmacèutic sobre fotoprotecció contribueix a prevenir problemes i mantenir la salut de la pell” afirma Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia del Col·legi.

Decàleg per a un bronzejat amb total seguretat*:
  • Apliqui’s el protector solar abans de l’exposició al sol i renovi sovint la seva aplicació, sobretot després de cada bany.
  • Exposi’s progressivament al sol i eviti l’exposició solar entre les 12h i les 16h.
  • Eviti les sessions de radiacions UVA, ja que contribueixen a l’aparició de càncers cutanis i acceleren l’envelliment cutani.
  • No exposi a insolació directa als nens menors de 3 anys i en les hores de menys sol protegeixi’ls amb un fotoprotector d’alta protecció a fi de preservar el major temps possible el seu capital solar. La pell conserva la memòria de totes les radiacions rebudes durant la infància. Quan més important ha estat la dosi de radiació rebuda, major és el risc d’aparició de càncers en l’edat adulta.
  • No oblidi que també pot cremar-se realitzant qualsevol activitat a l’aire lliure: anant en bicicleta, passejant, realitzant esport, en el jardí… En totes aquestes ocasions apliqui’s un fotoprotector.
  • No es fiï de les circumstàncies que comporten un risc suplementari o una falsa seguretat: altitud, nuvolositat, superfícies reflectores (neu, sorra, herba, aigua), vent fresc…
  • Protegeixi’s amb gorra i ulleres de sol amb cristalls homologats capaços de filtrar els rajos UVA i UVB. Als nens, a més, protegeixi’ls amb una samarreta seca i opaca: una samarreta mullada deixa passar els rajos UV.
  • Assequi’s be després de cada bany. El “efecte lupa” de les gotes d’aigua afavoreix les cremades solars i disminueix l’eficàcia dels protectors solars encara que aquests siguin resistents a l’aigua.
  • Begui aigua en abundància i freqüentment. El sol deshidrata el nostre organisme. Vigili sobretot a les persones grans perquè la seva sensació de set està atenuada, i als nens, perquè tenen una major necessitat d’aigua i els seus centres de termoregulació són encara immadurs.
  • Si adverteix que una piga o taca canvia de forma, mida o color consulti al seu dermatòleg.
*Dades dels laboratoris dermatològics Avène

Campanya “Sol i salut”: què saps sobre protecció solar?