Estàs aquí: Inici > Destacats > Nova edició de la formació “Consultes freqüents en dermofarmàcia” dirigida a tècnics i auxiliars

11 març 2020

Durant el mes de febrer -concretament, els dies 17,18, 24 i 25- va tenir lloc al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona una nova edició del curs sobre consultes freqüents en dermofarmàcia, dirigit a tècnics i auxiliars de farmàcia.

La formació tenia per objectius que els alumnes assimilessin els coneixements, les habilitats i les tècniques necessàries per proporcionar el consell més adient a la prevenció i al tractament en cada una de les àrees i  productes tractats al llarg del curs. També es volia que els participants aprofundissin en les eines per recomanar els productes i els tractaments dermofarmacèutics adequats. Al llarg del programa, es van tractar aspectes com la parasitosi (polls, sarna, etc.), la cel·lulitis, la xerosi o pell seca i la cura del nadó (dermatitis del bolquer, crosta làctia, càndides, etc.).

Un moment de la formació "Consultes freqüents en dermofarmàcia", dirigida a tècnics i auxiliars.

Un moment de la formació “Consultes freqüents en dermofarmàcia”, dirigida a tècnics i auxiliars.

L’equip docent de la sessió va estar format per Marta Alcalde, farmacèutica comunitària i vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB; Maria del Mar Castillo, farmacèutica i directora tècnica i de formació de Laboratorios Expanscience; Ignacio Padrino, farmacèutic titular i consultor estratègic i Pilar Pérez Rivas, farmacèutica, responsable del departament de formació d’Alès Group.

Consell dermofarmacèutic

A la farmàcia trobem una gran varietat de productes dermofarmacèutics que els farmacèutics pot aconsellar als usuaris. La recomanació dermatològica i farmacèutica ha d’estar basada en una informació argumentada dels productes més adients a les necessitats de les persones. Una indicació acurada d’aquests productes fa augmentar el benestar personal dels usuaris i els ajuda a reforçar la imatge positivament.

Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, va explicar que el curs sobre consultes freqüents en dermofarmàcia “és una formació que es fa cada any, tant una versió que està dirigida a farmacèutics com una altra que està pensada per a tècnics i auxiliars“. “Des del Col·legi també es vol potenciar la formació de tot el personal que treballa a l’oficina de farmàcia, no només dels farmacèutics. Sempre mirem d’escollir temes que puguin ser interessants en la pràctica diària i que siguin consultes relacionades amb la dermatologia, que les oficines de farmàcia reben habitualment”, va apuntar.

Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, en un moment de la presentació de la formació.

D’aquesta manera,”durant el curs els tècnics i auxiliars de farmàcia van poder conèixer el perquè de les patologies, veure les diferents opcions que tenim a la farmàcia per tractar-les, on actuen cadascuna d’elles i quins productes es poden recomanar en cada cas”, va exposar. I va afegir: “Durant la formació, també es va parlar dels consells d’utilització que han d’acompanyar sempre la venda del producte, i dels quals, en moltes ocasions, en depèn l’èxit del tractament”.

Amb el patrocini de: