Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Sessió informativa de la vocalia d’Ortopèdia: nou Projecte d’Ordre sobre productes ortoprotètics i facturació de les PAO

5 octubre 2015

Arran de la publicació, per part del Ministeri de Sanitat, del projecte d’Ordre SSI/2015 pel qual es modifica l’annex VI del Reial Decret 1030/2006 que regula el procediment d’oferta de productes ortoprotètics, la Vocalia d’Ortopèdia del Col·legi va organitzar una sessió el 22 de setembre per informar de les novetats que implica. També es va exposar la informació disponible sobre el procediment de la facturació electrònica de les PAO (Prescripció d’Article Ortoprotètic). La ponència va anar a càrrec de la vocal d’ortopèdia del COFB, Montserrat Gironès i Miquel Ojeda, cap del Departament de Sistemes d’Informació del Col·legi.

sessio-informativa-ortopedia (2)

Miquel Ojeda, del departament de Sistemes d’Informació, i Montserrat Gironès, vocal d’Ortopèdia del COFB

Apunts més destacats de la sessió:

• El nou catàleg incorpora noves instruccions per als articles facturables per a la farmàcia comunitària (ara hi ha tres nivell d’adaptació).
  • El text també estableix que l’oferta de productes ortoprotèsics facturables al Sistema Nacional de Salut només recollirà aquells productes pertanyents als codis homologats del catàleg comú.
  • Pel que fa als preus, defineixen l’import màxim finançat (IMF); queda pendent que els fabricants donin d’alta els productes amb els corresponents PVL (Preu de Venda al Públic).
  • El procés de facturació electrònic de les PAO incorpora una novetat: durant els propers mesos es realitzarà una factura electrònica.
sessio-informativa-ortopedia (1)

Assistents a la sessió informativa de la Vocalia d’Ortopèdia. Sala d’actes del COFB