Estàs aquí: Inici > Destacats > Nova edició del taller pràctic “Plantilles: usos i recomanacions”

Nova edició del taller pràctic “Plantilles: usos i recomanacions”

28 febrer 2024

El dia 7 de febrer, al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), es va realitzar la formació “Plantilles: usos i recomanacions” patrocinada per Smou Insoles. La sessió va ser impartida per Clara Pérez-Bonfils, farmacèutica i tècnica ortopèdica, responsable d’ortopèdia de la Federació Farmacèutica i CEO de Plantilles SMOU. La vocal d’Ortopèdia del COFB, Elena Palau, va coordinar la formació dirigida als farmacèutics i farmacèutiques.

La vocal d’Ortopèdia del COFB, Elena Palau i la farmacèutica, Clara Pérez-Bonfils.

Els objectius del curs van ser conèixer els diferents tipus de peu i les patologies més freqüents i reconèixer quines són les plantilles més adequades per a cada cas. La formació es va dividir en dues parts, una teòrica i una pràctica, on les persones assistents van tenir l’oportunitat d’entrar en contacte amb els productes.

La vocal d’Ortopèdia del COFB va començar la formació afirmant que “tots sortirem d’aquí aprenent com recomanar plantilles davant d’un cas que ens trobem a la farmàcia, sense haver de fer fabricacions a mida sinó amb una solució estàndard per a tothom”.

La importància del peu a la farmàcia

Clara Pérez-Bonfils va iniciar la sessió parlant de la importància que té la categoria del peu a la farmàcia, ja que “quan et fan mal els peus de veritat es converteix en un tema molt invalidant”. Avui en dia, hi ha un gran nombre de patologies que poden afectar els peus i, en la majoria dels casos, la solució està en l’adaptació del calçat i l’ús de la plantilla més adequada, segons el tipus d’afeccions i necessitats de cada persona.

Tot seguit, la farmacèutica va explicar els principals quatre casos pels quals és necessari disposar de plantilles a les farmàcies. La primera causa és pel dolor de peu; la segona, quan el client té un factor de risc que podria desenvolupar un dolor; la tercera, quan la persona, amb uns peus d’estat normal, busca més comoditat i confort, això normalment té lloc quan es fa ús de botes de treball o sabates molt estretes; i, la quarta i última causa, per la pràctica d’esport.

La farmacèutica, Clara Pérez-Bonfils, durant la seva presentació.

Recomanacions i part pràctica

Pérez-Bonfils va recomanar a qualsevol farmacèutic o farmacèutica que vulgui oferir el servei d’ortopèdia a la seva farmàcia, que tracti de generar un espai ben definit per a la cura del peu i posseir els elements per poder donar la solució que pertoca en cada situació.

Per acabar la jornada, els assistents van realitzar la part pràctica de la formació, on es van repartir diferents mostres de plantilles segons la forma del peu, la trepitjada, el nivell de confort i els factors de risc. D’aquesta forma, els farmacèutics i farmacèutiques van poder familiaritzar-se amb el tipus de productes que els usuaris poden demanar a les farmàcies.

Amb el patrocini de:

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és SMOU-2022_transparent-150x120.png